Digitális oktatás
Szülők részére:
Versenyek
Lánchíd a médiában
Sajtómegjelenés
RRF 1.2.1. laptop pályázat
Tisztelt Szülők! Tisztelt Gondviselők!
Az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” projekt keretében kiosztásra kerülő laptopok átvételével és beüzemelésével kapcsolatban itt olvashat további információkat!
FONTOS, hogy amennyiben ÖN nem fogja tudni átvenni az eszközt egy meghatalmazást szükséges kitölteni, kinyomtatni és aláírva az átvétel idején bemutatni!!! A meghatalmazást ide kattintva letöltheti.
Az igénylés folyamatáról az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben:
Felhívom szíves figyelmüket, hogy a laptop előretelepített Windows 11 rendszerrel rendelkezik, amely átadása utáni beüzemelést Önnek kell elvégezni!
Ez egy egyszerű feladat, a rendszer végig vezeti magyar nyelven a folyamat során.
Erről a következő linkre kattintva elérhető egy képernyőképekkel ellátott leírás ami végigvezeti Önt a beüzemelés folyamatáról.
A beüzemelést követően érdemes a következő leírásban szereplő módon kikapcsolni a Bitlocker titkosítást az eszközön. Amennyiben ez korábban nem történt meg és a laptop bekapcsolásakor kérné a rendszer a bitlocker feloldó kulcsot annak elérésének módja is megtalálható a lentebbi leírásban.
Amennyiben eltérnek a fenti beüzemelés és bitlocker kulcs beállításának leírásától (Microsoft fiók került beállításra) és később probléma merül fel a bejelentkezés, illetve egy eseteleges frissítést követő Bitlocker kulcs kérése során, sajnos nem fogunk tudni segítséget nyújtani!!!
Ebben az esetben a Microsoft ügyfélszolgálata tud segítséget nyújtani,
amit a következő linkre kattintva tudnak elérni: https://support.microsoft.com/hu-HU/contactus
vagy a következő telefonszámon: +3612674636
A laptopok előre telepített Windows 11 rendszerrel rendelkeznek. Ezen kívül található rajtuk Office 365 programcsomag, aminek aktiválásához a tisztaszoftver.hu oldalon kell igényelni az aktiválást.
Jogtiszta Office igénylése és aktiválása diákoknak
Fontos!!!
Iskolánk kizárólag az esetlegesen meghibásodott laptopok garanciális időszak alatti ügyintézésében tud segítséget nyújtani. Javításra leadott gépről adatmentést a szerviz nem végez! Az adatok mentése minden esetben a felhasználó feladata, ami a következő módokon lehetséges: Pendrive, Külső HDD, esetleg felhő tárhely (Google Drive, Microsoft OneDrive stb)!
Tisztaszoftver Program
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség a Tisztaszoftver Program keretében a közoktatási intézmények, a szakképző intézmények, valamint a hozzájuk tartozó diákok és alkalmazottak számára biztosítja Microsoft termékek (Office termékek, Office 365, Windows frissítés, illetve Windows Server) jogtiszta használatát.
Az alábbi linkre kattintva a tisztaszoftver igénylés oldalára juthat:
Részletes leírásért kattintson az igénylés tájékoztató oldalára:
Gsuite szülői tájékoztató
Tisztelt Szülők!
Minden túlzás nélkül mondhatjuk, hogy ez év március 16-án hirtelen tört be az életünkbe a digitális oktatás. Akkor és ott nem sok időnk volt arra, hogy az alkalmazásokat sorra vegyük, összehasonlítgassuk, mérlegeljük, valamennyit kipróbáljuk, hiszen az idő sürgetett. Sebtében választottunk a tanulóink számára egy olyan alkalmazást, ami akkor a legjobbnak tűnt, ez volt a Google Classroom.
A tanév elején megbeszéltük a digitális oktatás tapasztalatait, és felvetődött a kérdés, hogy esetleg van e ennél még jobb, színvonalasabb alkalmazás, amit érdemes lenne használnunk, ha a szükség úgy hozza. A témát alaposan körbejártuk, és a tantestület úgy döntött, hogy a G Suite for Education (GSE) szoftverrendszert használná a jövőben. Mi is ez pontosan? A G Suite a Google cég kapcsolattartást, együttműködést, munkavégzést támogató, adattárolást biztosító internetes szoftverrendszere, mely hierarchikus felépítésével egy professzionális vállalati / intézményi rendszerként működtethető. Legfontosabb előnyei:
– kifejezetten oktatási célra hozták létre
– korlátlan tárhellyel bír
– korlátozások nélkül, ingyenesen használható
– magasabb szintű oktatás lehetőségét biztosítja
– használata egyszerű, felesleges terhet nem ró a használókra
– a pedagógusok, az oktatást segítők, a tanulók azonos eljárást követnek, azonos szoftvereket használnak a rendszeren belül
A tanulók számára az alábbi alkalmazások biztosítottak:
– Gmail (levelezés @keszeiskola.hu végződésű címmel)
– Dokumentumok (szövegszerkesztő)
– Táblázatok/Sheets (táblázatkezelő)
– Diák (prezentáció-készítő)
– Naptár (időpontok, események, értesítések beállítása, kezelése)
– Tanterem /Classroom (tananyag, feladatmegoldás, kommunikáció, oktatás)
– Kapcsolatok (címek, elérhetőségek rögzítése és kezelése)
– Drive (dokumentumok, táblázatok, diaképek, űrlapok készítése és publikálása intézményen belül)
– Csoportok (iskolai csoportokba való jelentkezés, kommunikáció)
– Hangouts, Hangouts Chat, Hangouts Meet (csevegés/chat, élő hang, videoképes alkalmazások)
– Jamboard (interaktív tábla alkalmazás)
Ehhez a rendszerhez új, saját, egyedi azonosítóra (domainnévre) van szükség. Ezt valamennyi tanulónk megkapja az osztályfőnökétől. Fontos tudni, hogy a fiók nem a tanuló sajátja, használatra kapja az iskolától a meglevő jogviszony idejére. Ennek megszűnése után a fiók, a tárhely megszüntetésre kerül, minden adat megsemmisül. A tanulónak azonban módjában áll, hogy a személyes anyagait mentse saját adathordozójára.
A dolgozói és a tanulói fiókok létrehozása a Kréta-rendszerbeli névsorokon alapul. Tanulók esetében vezetéknév, utónév, osztályjelölés, dolgozók esetében csak a név került átemelésre. Arckép fényképes megadása (profilkép) nem szükséges, de a napi munka során e kép emberközelibbé teszi a rendszert – a használó maga dönti ezt el. A dolgozóknak, tanulóknak másodlagos email-t, telefonszámot megadnia nem szükséges – jelszóvesztés esetén nem kell a Google-hoz fordulni, helyben rendezhető probléma.
A tanulók e fióknévvel a külvilág felé erősen korlátozva lesznek, „magamutogatásra” nem lesz módjuk, alapesetben weboldalt nem tudnak létrehozni, a Youtube-ra nem tudnak regisztrálni. Az adatvédelem, a személyiségi jogok védelme terén a Google adatvédelmi elvei az irányadóak, az iskola is követi ezen elveket:
https://gsuite.google.hu/intl/hu/terms/education_terms.html
A rendszer kommunikációs csatornái titkosítottak.
Reklámokat nem tartalmaz. A Suite for Education fiókok – mivel az iskola által kezelt fiókok – hozzáférést biztosítanak a rendszergazdák számára a bennük tárolt információkhoz.
A GSE-szoftverrendszer használatához egy végponti eszköz (asztali számítógép, laptop, notebook, tablet, okostelefon), internetkapcsolat és böngészőprogram szükséges.
A böngészők közül mindenképpen a Google Chrome használata a tanácsos. Más böngészőknél egyes alkalmazások nem feltétlenül mutatnak kielégítő működést. (Az alapfunkciók nagy valószínűséggel problémamentesen alkalmazhatók a Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari esetében.)
Első bejelentkezés a GSE-be:
- Indítsuk el a böngészőt, ha valamilyen néven be vagyunk jelentkezve, célszerű kijelentkezni a fiókból.
- Nyissuk meg a google.hu oldalt, majd kattintsunk a Bejelentkezés-re!
- Adjuk meg bejelentkezési nevünket (xy@keszeiskola.hu)!
- Gépeljük be a kapott jelszót!
- A kapott jelszót meg kell változtatni, az új jelszó legalább nyolc karakter hosszú legyen,
tartalmazzon számot, kisbetűt, nagybetűt.
- Ezután a GSE használatba vehető.
Fontos megjegyeznünk, hogy természetesen továbbra is a központi KRÉTA lesz az alaprendszer úgy, ahogyan eddig is. A GSE programot pedig az oktatás segítésére, kiegészítésére használjuk, illetve esetleges digitális oktatás bevezetésekor.
Köszönjük az együttműködésüket!
Kecskemét, 2020. szeptember 14.
Iskolavezetés
A G Suite Általános Szerződési Feltételei – G Suite
https://gsuite.google.hu