Szülők részére:
Versenyek
Lánchíd a médiában
Sajtómegjelenés
Erasmus +
Erasmus+ (KA122-SCH) rövid futamidejű mobilitási pályázat – 2025
Iskolánk örömmel tájékoztatja a szülőket, tanulókat és partnereinket, hogy a 2025–2026-os tanévre sikeresen elnyertük az Erasmus+ KA122-SCH rövid futamidejű mobilitási pályázatot. A projektünk célja, hogy hozzájáruljon a fenntartható fejlődéshez, javítsa a tanulói eredményeket, és erősítse a pedagógusok és diákok közötti együttműködést.
Programunk kiemelt céljai között szerepel a nemzetközi kapcsolatok bővítése, a diákmobilitás ösztönzése, valamint a pozitív, támogató tanulási környezet hosszú távú fenntartása. Fontos számunkra, hogy a tanulók és pedagógusok olyan kompetenciákat fejlesszenek, amelyekkel aktív és tudatos tagjai lehetnek egy globális közösségnek.
Tíz pedagógusunk olyan továbbképzéseken vesz részt a pályázat keretében, amelyek támogatják az innovatív pedagógiai módszerek elterjesztését, a digitális eszközök hatékony alkalmazását, az idegen nyelvi oktatás színvonalának emelését, valamint a környezeti nevelés erősítését.
A projektben részt vevő két pedagógus szakmai látogatáson vehet részt, amely során aktívan közreműködnek iskolánk Öko-iskola programjának fejlesztésében. Új, fenntarthatóságot támogató eszközöket és módszereket keresnek annak érdekében, hogy intézményünk környezettudatos működése tovább erősödjön.
Különös figyelmet fordítunk a tanulói csoportos mobilitásra, amelynek célja, hogy a 13–14 éves, 7–8. osztályos tanulóink nemzetközi környezetben fejleszthessék angol nyelvi készségeiket, kulturális látókörüket, és mélyebb megértést szerezzenek a diverzitás, valamint a globális problémák (mint a fenntarthatóság, ökotudatosság és kulturális sokszínűség) iránt.
A program során tanulóink lehetőséget kapnak arra, hogy más országok diákjaival közösen dolgozzanak, interkulturális projekteken vegyenek részt, ezáltal erősítve a nemzetközi szemléletmódot és az interkulturális kommunikációt.
A kulturális programok során megismerkednek a célország hagyományaival, értékeivel, miközben hazánkat, kultúránkat is bemutatják, ezáltal hozzájárulva a kölcsönös megértéshez és tisztelethez. A közös tanulás során a tanulók nemcsak nyelvi, hanem társadalmi és környezeti témákban is új ismereteket és tapasztalatokat szereznek, érzékenyebbé válnak más kultúrák és identitások iránt, és elmélyítik az elfogadás, a tolerancia és a közös európai értékek iránti elköteleződésüket.
A program hosszú távú hatása, hogy diákjaink és tanáraink egyaránt aktív tagjai legyenek egy nemzetközi, fenntarthatóságra és innovációra épülő közösségnek, miközben személyesen is fejlődnek, és nyitott, felelősségteljes európai polgárokká válnak. A projektben kialakuló és elmélyülő kapcsolatok további együttműködések alapjait is megteremtik, így biztosítva iskolánk folyamatos fejlődését a jövőben is.
A mobilitás „Az Európai Unió Erasmus+ programjának finanszírozásával” valósul meg összesen 39.211 euró értékben.
A Kecskeméti Lánchíd Utcai Sport Általános Iskola 2023-ban sikeresen pályázott a köznevelési intézmények programjában kiírt rövid távú tanulási célú mobilitására, amelynek során 22.602 eurós támogatásban részesültünk.
Az Erasmus+ mobilitási pályázatunk célja, hogy nemzetközi kapcsolatokat építsünk, amelynek segítségével a jövőben partnerségi és diákmobilitások lehetőségét megalapozzuk. Együttműködések révén pedagógusaink szakmai, módszertani, interkulturális kompetenciái fejlődjenek. A megújulni kívánó kollégák élethosszig tartó tanulási igényét támogatva a nemzetközi lehetőségekkel további célunk, hogy az oktatás színvonalának emelésével, a modern oktatási módszerek innovatív alkalmazásával intézményünk megfeleljen a nemzetközi elvárásoknak és a modern oktatás kihívásainak. Célunk, hogy megismerjünk nemzetközi szinten jól működő oktatási rendszereket, az ott szerzett tapasztalatokat alkalmazzuk, lehetőségeinkhez mérten beépítsük intézményünk struktúrájába. A megszerzett tapasztalatok révén segítsük tanulóinkban kialakítani a tudatos egészséges életmódra való igényt, a mozgás szeretetét, a környezeti fenntarthatóság fontosságát és mindezek alkalmazását a hétköznapi életük során.
A pályázat keretében a tervezett célországokban – Írország, Izland, Csehország, Horvátország, Finnország – megismerjük a komplex fejlesztés és a pedagógiai módszerek sokszínű tapasztalatait és adaptáljuk saját pedagógiai eszköztárunk bővítésére, hatékonyságunk és eredményességünk növelése céljából. Részt veszünk más országok oktatási rendszerének és kultúrájának feltárásáról szóló előadásokon, szemináriumokon és workshopokon. A tapasztalatokat, új ismereteket, módszereket, jó gyakorlatokat beépítjük a mozgás, az egészség- és a környezeti nevelés területein az iskola mindennapi tevékenységeibe, szakmai alapdokumentumaiba. Biztosítjuk a módszerek elsajátítását az ökológus gondolkodás, a környezettudatosság témában, a pedagógusok módszertani, nyelvi kompetenciáinak fejlesztését. A résztvevő pedagógusaink aktívan együttműködnek a szakmai workshopon jelenlévő kollégákkal módszertani anyagok kidolgozásában és a tudásmegosztásban.
A program megvalósításával a szakmai továbbképzések során partneri együttműködések alakulnak ki, ezzel előkészítve hosszú távon a tanulói mobilitások lehetőségét. Az elvégzett szakmai továbbképzések által a tanulóink fejlesztése eredményesebbé válik, a mai gyorsan változó környezetben egy rugalmasan alkalmazkodó, a mindenkori elvárásoknak megfelelő oktatásban részesülnek. A pedagógusok motivációja nő, szakmai eszköztáruk bővül, amellyel a diákok tanulása is motiváltabbá, hatékonyabbá válik. A megszerzett készségeket, ismereteket, tapasztalatokat, jó gyakorlatokat helyi, városi és országos szinten népszerűsítve, kapcsolatokat építve, biztosítjuk iskolánk hatékony és sikeres működését. Az intézményünk közösségének szakmai, módszertani megújulását, fenntartható fejlődését támogatja a projekt.
Erasmus+ KA122 Short-Term Mobility Project – 2025
Our school is pleased to inform parents, students and partners that we have successfully received the Erasmus+ KA122 Mobility grant for the academic year 2025-2026. The project aims to contribute to sustainable development, improve our students’ results and strengthen cooperation between teachers and students.
The programme’s priorities include expanding international contacts, promoting student mobility and maintaining a positive and supportive learning environment in the long term. It is important for us that students and teachers develop the competences that will enable them to become active and informed members of a global community.
Ten of our teachers will participate in training courses to support the dissemination of innovative pedagogical methods the effective use of digital tools, the improvement of foreign language teaching and the strengthening of environmental education.
Two teachers involved in the project will have the opportunity to participate in a professional visit, during which they will actively contribute to the development of our school’s eco-school programme. They will be looking for new tools and methods to promote sustainability in order to further strengthen our institution’s environmental awareness.
Particular attention is given to student group mobility, which aims to enable our 13-14 year-olds in grades 7-8 to develop their English language skills, cultural horizons and a deeper understanding of diversity and global issues (such as sustainability, environmental protection and cultural diversity) in an international context.
Throughout the programme, students will have the opportunity to work with students from other countries and participate in intercultural projects, thus strengthening their international outlook and intercultural communication.
The cultural programmes will introduce them to the traditions and values of the destination country, while also introducing foreign students to our own country and culture, thus contributing to mutual understanding and respect. By learning together, students will gain new knowledge and experience not only in language but also in social and environmental issues, become more sensitive to other cultures and identities, and deepen their commitment to acceptance, tolerance and common European values.
The long-term impact of the programme is that our students and teachers alike will become active members of an international community based on sustainability and innovation, while developing as individuals and becoming open and responsible European citizens. The relationships developed and deepened in this project will also lay the foundations for further collaboration, ensuring the continued development of our school in the future.
The mobility is funded by the „Erasmus+ programme of the European Union” with a total amount of € 39.211.
In 2023, our school successfully applied for the short-term learning mobility announced in the programme of public education institutions, through which we received a grant of 22,602 euros.
The aim of our participation in the Erasmus+ mobility programme is to build international connections, which will help us to establish opportunities of partnership and student mobility in the future. Furthermore, to facilitate the development of the professional, methodological and intercultural competencies of our teachers through the cooperation. By supporting the lifelong learning needs of our innovative colleagues with international opportunities, we aim to meet international expectations and the challenges of modern education by elevating the level of education and applying modern teaching methods in innovative ways. Our aim is to get to know educational systems that work well at international level, to apply the experience gained there and to incorporate it into the structure of our institution to the extent possible. Through this experience, we help our students to develop the need for a health-conscious lifestyle, a love of physical activity, the importance of environmental sustainability and how to use all these in their everyday life.
Through the project, we will learn from the diverse experiences of complex development and pedagogical methods in the target countries – Ireland, Iceland, The Czech Republic, Croatia and Finland – and adapt them to expand our own pedagogical toolbox to increase our efficiency and effectiveness. We participate in lectures, seminars and workshops exploring the education systems and cultures of other countries. Experience, new knowledge, methods and best practices in the fields of physical activity, health and environmental education are incorporated into the school’s everyday activities and basic professional documents. We ensure the acquisition of methods of ecological thinking, environmental awareness, the development of methodological and linguistic competences of teachers. Our participating teachers will actively work together with other colleagues at different professional workshops to develop methodological materials and share knowledge.
By implementing the programme, partnerships will be established through professional trainings, preparing the way for student mobility in the long term. Through the professional training we have, our students’ development becomes more effective, and in today’s fast-changing environment, they receive a flexible education that is adapted to current needs. Teacher motivation increases and their professional toolbox expands, making student learning more motivated and effective. By promoting skills, knowledge, experience and best practices at local, city and national level, and by building relationships, we ensure the effective and successful operation of our school. The project supports the professional, methodological renewal and sustainable development of our institution’s community.
