KATT sorozat: bemutatkozik Barta Luca 1. b osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.
Luca osztályunk egyik büszkesége, aki mindig kedves, vidám, jóindulatú, szorgalmas kislány. Luca kitűnő tanuló és jó sportoló, mindig lehet rá számítani akkor is, amikor mese- illetve versmondó versenyre készülünk. Óvodás kora óta szereti a verseket, meséket. Kistestvérének, Marcinak szívesen olvas, most éppen a Vuk című mesekönyvet kezdték el.
Tehetsége 1.osztályban rögtön megmutatkozott, az iskola mesemondó versenyén továbbjutott és a városi versenyen képviselte iskolánkat.
További sok sikert kívánunk Neked!
Kedves Luca! Miért szeretsz iskolába járni? Szeretek tanulni, olvasni és számolni. Sok barátom van az osztályban.
Melyik a kedvenc tantárgyad és miért? A kedvenc tantárgyaim az írás, az olvasás és a technika. Szeretek színezni, rajzolni és szépen írni. Mindig izgalmas dolgokat csinálunk.
Milyen versenyeken indultál? Indultam az iskolai mesemondó versenyen, ahol továbbjutottam a városi fordulóra.
Miért szereted a verseket és meséket? Azért, mert sok szép dologról olvashatok bennük, például barátságról, szeretetről, jószívűségről.
Mi a címe a mesédnek amivel a városi mesemondó versenyen indultál? Miért ezt választottad? A mesém címe A szerencse fiai. Ez tetszett a legjobban, izgalmas a története és testvérek a szereplők. Nekem is van két testvérem.
Melyek a kedvenc meséid, verseid, dalaid? Mit olvasol mostanában? A kedvenc dalomat itt tanultam az iskolában, a címe „Én kis kertet kerteltem”. Mosatnában a Vukot olvasom a kistestvéremmel.
Mivel töltöd szívesen a szabadidődet? Szeretek társasjátékokkal játszani és kirakózni a testvéreimmel és szüleimmel. Szívesen játszok a kutyáinkkal, Bébivel és Kókusszal.
Mi szeretnél lenni ha nagy leszel? Színésznő szeretnék lenni.
Hajrá Luca, hajrá Lánchíd!
KATT sorozat: bemutatkozik Szűrszabó Annabella 1. c osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.
Annabella egy szorgalmas, életvidám, mindig mosolygós, kreatív, mozgékony kislány. Szereti a kihívásokat, szívesen próbál ki új dolgokat. Nagyon szeret szerepelni, családjának gyakran tart otthon énekes, táncos, bábos előadásokat. Ezekkel az adottságokkal év elején örömmel iratkozott be a szentesi Művészeti iskola dráma tagozatának növendékei közé. Annabella az iskolában rendezett vers-és mesemondó versenyen nagyon jól szerepelt, így továbbjutott mind a két verseny városi fordulójára. Szorítunk neki és bízunk benne, hogy szép eredményeket ér majd el ott is.
Miért ezt az iskolát választottad szüleiddel?
Azért ezt az iskolát választottam, mert a testvéreim is ide jártak, járnak.
Szeretsz ebbe az iskolába járni?
Nagyon szeretek ide járni, mert a tanárok mindig kedvesek és sok lehetőség van a sportolásra, szereplésre. Sok mindenben kipróbálhatom magam.
Melyik a kedvenc tantárgyad?
Az egyik kedvenc tantárgyam a technika és a rajz, mert akkor kreatívkodunk és rajzolunk. A másik pedig a testnevelés, mert szeretek mozogni.
Nagyon ügyes vagy vers- és mesemondásban. Izgulsz, ha közönség előtt kell szerepelned?
Egy picit szoktam izgulni szereplés előtt, de ha kiállok a közönség elé, el is múlik, és a feladatra koncentrálok.
Mit csinálsz szabadidődben? Sportolsz-e valamit?
Szabadidőmben szívesen kirándulok a szüleimmel, vagy otthon kézműveskedem. Az iskolában járok atlétika és lánytorna edzésekre. Iskolán kívül pedig elkezdtem mazsorettezni.
Mi szeretnél lenni felnőtt korodban?
Lakberendező szeretnék lenni jelenleg, hogy megmutathassam a kreativitásomat. Gondoltam arra is, hogy óvónéni leszek, mert nagyon szeretem a gyerekeket.
Hajrá Bella, hajrá Lánchíd!
KATT sorozat: bemutatkozik Varga Cintia 6.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.
A 8.a osztály kitűnő tanuló és eredményes sportolója Tóth Ivett, akit szerinte, azért őt választottam idén a Lánchíd Oroszlánjának, mert nem adja fel könnyen és maximalista. Valóban, Ivett nagyon kitartó, folyamatosan küzd a jó eredményekért, legyen szó tanulásról, vagy sportról.
Mesélj a sport múltadról!
Az első osztályt még Kalocsán jártam, ahol óvodás koromtól, a bátyám miatt focizni tanultam. Amikor iskolás lettem megismerkedett a szertornával. Másodikos koromban kerültem a Lánchídba, ahol szinte azonnal elkezdtem kézilabdázni is. Kis tornászként mindig bejutottunk a csapattal az országos döntőbe és sikerült dobogós helyet is elérnünk.
Most a kézilabda a szerelem. Mit jelent neked ez a csapatsportág?
Sokáig a két sportot együtt űztem, de választanom kellett. Nem tudtam összeegyeztetni a kettőt és még a tanulást is. Mindkettőből nem tudtam magamból a legjobb teljesítményt kihozni, ezért a kézilabdát választottam. Úgy éreztem, hosszútávom ebben a sportban sikeresebb lehetek.
A kézilabda nekem most mindent jelent: kikapcsolódás, önfejlesztési lehetőség és bizonyítás. Ezek mellett segít a feszültség levezetésében is. Az idei szezonban két korosztályban játszok Saját korosztályában országos 4. helyen állnak egyelőre, a nagyobbakkal pedig országos ötödikek. Tavaly volt három kupa ott mind a 3 alkalommal sikerült érmet szerezniük. Legnagyobb elismerésem, hogy edzőim elküldtek a korosztályos válogatott kiválasztó edzéseire.
A sporton kívül miben érzed még magad sikeresnek?
Tanáraim több tantárgyból is beneveztek egyéni és csapatversenyekre is. Korábban nyelvtanból és matekból értünk el nagyon jó helyezést, idén pedig osztálytársaimmal a Bolyai Természettudományi Csapatversenyben régiós elsők lettünk, az országban pedig a 14. legjobbak. Olyan területen is kipróbálhatom magam, amiben nem is gondoltam, hogy sikeres lehetek: Például elindultunk az Országos Életvitel Versenyen Környezettudatosság témakörben, ahol bejutottunk az országos döntőbe. Jövő hét végén lesz a megmérettetés Balatonfűzfőn.
Mik a terveid a jövőre nézve?
Nagyon szeretem a matematikát, sokáig kacérkodtam, hogy erre a tagozatra jelentkezzek, végül mégis a Bolyai Sport tagozatát jelöltem meg elsőként, ahova a legjobb eredménnyel jutottam be. Szeretnék továbbra is jó tanulmányi eredményeket elérni, és természetesen a sportot is folytatni. Távolabbi terveim között egyetemi diploma megszerzése szerepe
Végezetül: mit üzensz a 7.-es lánchidasoknak?
A tanulás nem gáz dolog és emiatt ne bántsátok a másikat! Kitűnőnek lenni menő dolog!
Kívánom, hogy Ivett érje el minden álmát! Hajrá Ivett! Hajrá Lánchíd!
Szerezla Petronella, osztályfőnök
KATT sorozat: bemutatkozik Varga Cintia 6.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.
Szeretném bemutatni Varga Cintia 6.c osztályos tanulót, aki a társastáncban nagyon szép eredményeket ért el.
Mióta táncolsz?
– 3-4 éve
Milyen eredményeket értél el?
– Rengeteg érmem van, amit régebben szereztem. A mostani táncpartneremmel is van (sok második helyezés, harmadik és ötödik helyezés)
Mit szeretsz a táncban?
– Magát a közösséget, az edzőimet, azt, hogy jó barátságok alakulnak ki
Miért szeretsz a Lánchídba járni?
-A barátok és a tanárok miatt.
Melyik a kedvenc tantárgyad?
– A történelem.
A táncon kívül mit szeretsz még a szabadidődben csinálni?
– Szeretek gördeszkázni.
Mit szeretnél még a táncban elérni?
– Szeretnék benne jobb lenni, fejlettebb és szeretnék az edzőimnek is jó példát mutatni.
További sok sikert kívánok Neked.
Készítette: Ujszásziné Kádár Eszter osztályfőnök
KATT sorozat: bemutatkozik Csatai Flóra 4.b osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Flóra kedves, mosolygós kislány, aki jó tanulmányi eredménnyel is büszkélkedhet. Magas, karcsú termetéből következtethetünk arra, hogy szereti a tornát, a sportot. Kiváló eredményekkel büszkélkedhet más területen is.
Flóra, mi a kedvenc sportod?
Az atlétikát szeretem a legjobban, erre a szakkörre járok az iskolában.
Milyen eredményeket értél el ezen a területen?
Ötösugrásból szereztem aranyérmet és magasugrásból bronzot. Megtanultam flipp-floppal ugrani, így a jövőben még jobb eredményben reménykedhetem.
Milyen más sportot próbálnál ki még?
Nagyon tetszik a röplabda, azt szívesen kipróbálnám.
Milyen más iskolai szakkörre jársz?
Drámára és furulyára. nagyon szeretem az előadásokat.
Szabadidődben mivel szeretsz foglalkozni?
Otthon nagyon sokat trambulinozok és társasozok. Szeretek még gördeszkázni és télen jégkorcsolyázni. Anyukámnak is sokat segítek a konyhában.
Miért a Lánchíd iskolára esett a választásotok, amikor iskolát kerestetek?
Nagyon fontos számomra a sport és a mozgás. A bátyám is idejár, ezért tudtam ebben az iskolában sokat sportolhatok.
A sporton kívül milyen mozgásformát szeretsz?
Nagyon szeretem a túrázást. A Lajos-forrás a kedvenc túracélom, a Pilisben, Szentendre felett található.
Melyek a kedvenc tantárgyaid?
A testnevelés és az informatika.
Van-e példaképed és mi szeretnél lenni?
Igen, az unokatestvérem, Bella, mert olyan csinosan öltözködik. A modellkedés tetszik, lehet hogy ezzel szeretnék foglalkozni.
Köszönöm a beszélgetést és sok sikert a továbbiakhoz!
HAJRÁ FLÓRA! HAJRÁ LÁNCHÍD!
KATT sorozat: bemutatkozik Garbacz Hanna Terézia 6. b osztály tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Hanna első osztályos kora óta kitűnő tanulmányi eredményeket ért el. A tavalyi év végén tantestületi dicséretet vehetett át kitartó és kiváló tanulmányi munkájáért. Ebből is látható, hogy Hanna szorgalmas, kitartása, tanuláshoz való hozzáállása példaértékű. Idei évben meg is hozta ez a gyümölcsét, ugyanis több tehetséggondozó szakkörre is jár és részt vett több tanulmányi versenyen kiváló eredményekkel. Német házi fordító versenyen 1. helyezést ért el, Bolyai Természettudományi csapatversenyen 4. helyezést értek el, Kecskemét Város Polgára Leszek hon- és népismereti versenyen 5. helyezést értek el csapatával.
Osztályközösségében nagyon szeretik Hannát. Kérdésemre osztálytársai a következő jellemzőkkel jellemezték őt: igazi csapatjátékos, okos, segítőkész, barátságos, nagyon kedves és volt, aki szerint nagyon jó zenei ízléssel rendelkezik.
Kérdeztem Hannát pár dologról:
Miért szeretsz a Lánchídba járni?
Tetszik számomra, hogy nem csupán a sportra épül az iskola, mert sajnos én nem sportolok, viszont van lehetőségem különböző tehetséggondozásra járni. Én részt veszek matematikából, természettudományból és történelemből ezeken az órákon.
Nagyon szeretem az iskolánkban, hogy mindig nagyon jó diákoknak szóló programok vannak. Ezeken mindig szívesen jelen vagyok az osztálytársaimmal.
Felső tagozatban nagyon jó számomra, hogy sokkal önállóbbak lettünk, és az 5.-ben belépő új tantárgy, a történelem számomra nagyon érdekes.
Szeretem, hogy minden tanár, aki tanít engem nagyon kedves, segítőkész és kreatívak a tanításban, már a tanórákon pontosan megértem a tananyagot, ez számomra fontos nagyon.
Hanna iskolán kívül mit szeretsz csinálni, mi a hobbid?
Ifjúsági regényeket szeretek olvasni szabadidőmben, érdekes, hogy az olvasás szeretete inkább felső tagozatos korom óta jellemző rám. Egy könyvet egy héten minimum elolvasok.
Családommal szeretek kirándulni, főleg történelmi eseményeket bemutató helyszínekre szeretek utazni.
Mikor jövőbeli terveiről kérdeztem, a következő választ kaptam:
Jövő tanévben is továbbra is szeretnék járni a tehetséggondozó szakkörökre és ezáltal csatlakozni további tanulmányi versenyekhez, és jó eredményeket szeretnék szerezni iskolánk számára is.
Hajrá Hanna! Hajrá Lánchíd!
Osztályfőnök: Bordás Mária
KATT sorozat: bemutatkozik Jász Miléne 2.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
A mindig mosolygós, barátságos kislány sokoldalú személyiség, érdeklődése sokrétű. Szívesen mozog, sportol, gyönyörűen rajzol, kedveli a verseket, meséket és nagy állatbarát. Miléna szorgalma, kitartása, tanuláshoz való hozzáállása példaértékű. Tornaversenyeken, vers-és mesemondóversenyen egyaránt képviseli iskolánkat. Több rajzpályázatra is nevezett kreatív alkotásaival. Nemrégiben kezdett el érdeklődni az asztalitenisz iránt, egyesületben vesz részt edzéseken és iskolai foglalkozás keretében is pingpongozik. Amihez hozzákezd, azt maximális erőbedobással végzi, igazi harcos kis oroszlánként.
– Mi alapján választottátok szüleiddel ezt az iskolát?
– A bátyám is ebbe az iskolába jár, én is szerettem volna a nyomdokaiba lépni. Már ovisként sokszor megfordultam a suliban.
– Melyik a kedvenc tantárgyad?
– Nagyon szeretem a mozgást, a testnevelés órákat. Másik kedvencem az írás óra.
– Mikor kezdtél el sportolni?
– Az iskolakezdéskor, első osztályban kezdtem igazán sporttal foglalkozni, edzésekre járni. Az óvodában pedig társastáncra jártam.
– Mit szeretsz a sportokban?
– Mindig új mozgásformákat tanulunk, a mozgás igazi öröm számomra.
– Milyen eredményeket értél el eddig?
– Torna Diákolimpia Megyei döntőjén csapatban 1. helyezést és a Torna Diákolimpia Országos Elődöntőjén csapatban 3. helyezést értünk el.
– Gratulálok! Melyik versenyre készülsz jelenleg?
– A Torna Diákolimpia Országos Döntőjére. A sportolás, az edzések mellett a városi versmondóverseny tavaszi fordulójára is készülök egy modern, vidám verssel.
– Kik motiválnak abban, hogy jobbnál jobb eredményeket érj el?
– A sportban az edzőim, akik mindig igyekeznek a legjobbat kihozni belőlem. A tanulásban pedig a tanító nénik és a szüleim.
– Ki a példaképed? Miért?
– Szvitacs Alexa paralimpikon, asztaliteniszező, mert mindig is ezzel a sporttal foglalkozott, betegsége után sem adta fel az álmait. Nem hagyta el magát, újra kezdett járni, edzeni, majd paralimpikon lett. Nagy élményem, hogy személyesen is találkoztam vele, mert ellátogatott az iskolánkba.
– Szabadidődben mivel szeretsz foglalkozni?
– Szeretek rajzolni, sok időt tölteni a friss levegőn, otthon nagy udvarunk van. Sokat vagyok kint a testvéreimmel és imádok a kutyáinkkal játszani, foglalkozni velük. Szívesen olvasok, legújabb kedvenceim a Harisnyás Pippi, az Egy Ropi naplója és a Bab Berci kalandjai.
– Az állatok, a kutyusok is fontosak számodra. Honnan ez az állatszeretet?
– Nagymamáim háziállatokat tartanak, pici korukban mindig kezembe veszem őket. Nekünk pedig sok kutyusunk van, szüleim mentették őket. Szüleim és nagyszüleim mutattak példát nekem.
– Mi leszel, ha nagy leszel?
– Még nem tudom, szeretnék állatokkal foglalkozni, állatorvos lenni, de még nem gondolkoztam el rajta igazán.
Sok sikert kívánok Neked Miléna a további céljaid eléréséhez! Maradj mindig ilyen vidám és mosolygós!
HAJRÁ MILÉNA! LÁNCHIDASNAK LENNI JÓ!
Készítette: Kócsó Ilona osztályfőnök
KATT sorozat: bemutatkozik Arató Alex 7.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Egy szóval jellemezve osztálytársai ilyennek látják Alexet:
-Kedves.
-Segítőkész.
-Megbízható.
-Logikus gondolkodású.
-Okos.
-Sportember.
-Határozott.
-Jó barát.
…
Azt gondolom, hogy a fenti tulajdonságok már méltóan emelik a Lánchíd Oroszlánjai közé, de jöjjenek a részletek!
Alex ötödikben érkezett az osztályunkba, már a kezdetektől tapasztalható volt komolysága, érettsége és kitartó figyelme. Tanórákon a feladatok maximális elvégzése iránti kötelezettsége egyéni és csoportmunkában is észrevehető. Iskolánk Minősített Tehetséggondozó Műhelyként, akkreditált kiváló tehetségpontként, kiemelkedő szerepet tulajdonít a tehetségek felismerésének és gondozásának, így Alex a felső tagozatban többféle tehetséggondozó foglalkozáson és versenyen vehet részt. Magyar, matematika, természettudomány és várostörténeti versenyen is eredményesen képviselte iskolánkat.
Az osztályban sokan tartják vezéregyéniségnek, motiválni tudja a társait a feladatokban. Kreatív ötleteivel az osztály közös feladataiból is kiveszi a részét.
Kiemelkedő tanulmányi munkája mellett fontos szerepet tölt be számára a sport is. Másodikos kora óta focizik. Jelenleg az UFC-ben belső védő pozícióban játszik U 14-es korosztályban. 2018-ban a KLC-ben az év játékosa lett. Tervei között szerepel, hogy az Akadémia keretei közé léphessen, és a későbbiekben profi játékosként játsszon egy magyarországi csapatban.
A továbbiakban ismerjük meg Alexet néhány kérdés segítségével:
-Miért választottad ötödikben a mi iskolánkat?
-Unokatestvéreim is idejárnak, ők is jó szívvel ajánlották. Fontos volt az is, hogy sportiskolába legyek.
– Megérte az iskolaváltás?
– Igen, kedvesek a tanárok és segítőkész osztálytársak, jó osztályközösség vesz körül.
– Milyen dolgok fontosak az életedben?
-A családom, a szeretet és az elismerés. Azt is nagyon lényeges, hogy legyenek céljaim.
– Hetedikesként a továbbtanulásra gondolva milyen céljaid vannak?
– A Bolyai gimnázium sportosztályában vagy egyéb gimnáziumi osztályban gondolkodom.
-Sok sikert kívánok a céljaid megvalósításához! Hajrá Alex! HAJRÁ LÁNCHÍD!
Vinkóné Lakatos Rita
KATT sorozat: bemutatkozik Dudás Zelda 1.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Zelda csendes, mosolygós, segítőkész, tisztelettudó kislány. Nagyon jól tanul és igazi sportos életet él. A testtartása, járása megmutatja, hogy tornászként (is) jeleskedik. Osztálytársai kedvelik a szorgalmas lányt, akivel jókat lehet játszani.
Felsorolni sem egyszerű érmeit, amelyeket szeptember óta első osztályosként nyert Zelda:
Bronzérem Tapsifüles Kupa terematlétika, helyből távolugrás, egyéni
Ezüstérem V. Mikulás Kupa 50 m hátúszás, egyéni
Ezüstérem V. Mikulás Kupa, 50 m mellúszás, egyéni
Aranyérem + kupa V. Mikulás Kupa 50 m gyorsúszás, egyéni
Aranyérem Megyei Döntő, torna, csapatban
Ezüstérem Megyei Döntő, torna, egyéni
Bronzérem Országos Elődöntő, torna, csapatban
Ismerjük meg jobban Zeldát!
Miért esett a választás iskolánkra?
Két bátyám is lánchidas, nagyon jókat meséltek az iskoláról. Egyértelmű volt, hogy én is ide jövök.
Hogyan érzed magad nálunk?
Nagyon jól, szeretek sportolni, itt minden adott hozzá. Erika nénihez már óvodásként jártam tornára, most Ő tanítja nekem a testnevelést és heti két edzésem van tornából.
Úgy tudom, van még egy kedvenc sportod…
Igen, az úszás. Az V. Mikulás Kupáról három éremmel tértem haza. Legbüszkébb az aranyéremre és a kupára vagyok.
Milyen sport érdekel még?
Korcsolyázni már korábban is tudtam, itt az osztállyal hetente egyszer jártunk korizni a jégpályára. Felnőttként is jó lenne sporttal foglalkozni.
Van-e kedvenc tantárgyad?
Igen, a testnevelés, a matek és az ének.
Otthon milyen mozgásra van lehetőséged?
Kertes házban lakunk, testvéreimmel sokat játszunk, mozgunk a szabadban.
Kedvenc állatod?
Nagyon szeretem a cicákat, otthon 3 is van.
Mi a kedvenc ételed?
Paradicsomleves, krumplifőzelék és az a muffin, amit anya süt.
Nagyon büszkék vagyunk rád Zelda! Örülök, hogy többen megismerhetnek egy kicsit jobban! Maradj ilyen szorgalmas, ügyes lány! Sok sikert a további években!
Hajrá Zelda! Hajrá Lánchíd!
Készítette: Machács Anita Mirella osztályfőnök
Katt sorozat: bemutatkozik Csujok Ida, 3.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Ida, nagyon bájos, jó kedélyű, mindig kedves, tisztelettudó kislány. Kitűnő tanuló és nagyon szorgalmas, akinek az érdeklődési köre kifogyhatatlan. Sokféle sportot kipróbált már, mint a szertorna, asztalitenisz, kézilabda, lovastorna és tánc. E mellett tanulmányi versenyeken is rendszeresen részt vesz, nagyon szép eredményekkel.
Ki motivált abban, hogy rendszeres résztvevője legyél a mai napig az edzéseknek?
Imola nővérem kezdett el először szertornázni, ő motivált, és a példaképemmé vált. Minden versenyről több éremmel, vidáman tért haza és én is ugyanolyan ügyes, hajlékony akartam lenni, mint ő.
Mit szeretsz a tornában?
Szép sportnak tartom, és jó érzés, amikor mozoghatok, különleges gyakorlatokat végezhetek. Kedvencem a tigrisbukfenc, cigánykerék, kézenállás, spárga.
Melyik a legkedveltebb szered, és miben szeretnél még fejlődni?
A szekrényugrást szeretem a legjobban, abban vagyok a legjobb. A talajgyakorlatomban igyekszem fejlődni, még hosszabb tigrisbukfencet szeretnék csinálni.
Képzeld el Idus, hogy nekem is a szekrényugrás volt a kedvencem!
Milyen eredményeket értél el a tornában?
Tavaly csapatban országos I. helyezést, az idén csapatban megyei I. helyezést értünk el és egyéniben is I. helyezett lettem.
Szívből GRATULÁLOK, csodás eredmények!
Az osztályban a lovakról és a lovaglásról mesélsz még a legszívesebben. Milyen gyakorlatokat végeztek lovastornán?
Felállunk a ló hátára, ülve malomkörzést végzünk, a ló hátán körbe fordulunk, vágtázunk oldalsó középtartásban.
Mesélted régebben, hogy leestél egyszer a lóról. Nem ment el a kedved a lovaglástól?
Nem, a ló jobban megijedt, mint én!
Mi a célod a lovaglással?
Díjugrató és díjlovagló versenyeken szeretnék indulni a jövőben.
Tudom, hogy más sportokban is remekelsz úgy, mint a kézilabda, asztalitenisz, tánc. Mi a közös számodra ezekben a sportokban?
Az a közös, hogy mindegyik kikapcsol, élvezem, jó móka és örülök a szép eredményeknek. Országos táncversenyen például csapatban tavaly I. és III. helyezést értünk el.
Ez igen! Nincs még vége a felsorolásnak, mert tanulmányi versenyeken is részt veszel.
Az okleveleid száma évről – évre gyarapszik. Voltál már anyanyelvi és matematika versenyeken is. Továbbjutottál a MATEGYE matematika verseny második fordulójára.
Van – e még esetleg olyan elfoglaltság, amit szívesen csinálsz otthon a családoddal vagy a barátokkal?
Szeretek legózni, rajzolni, könyvet olvasni. Most a Lovas kollégium című könyvet olvasom.
Iduskám, egy utolsó kérdés. Miért szeretsz a Lánchídba járni?
Azért mert itt sokféle sportot ki lehet próbálni, jók a tanárok, jó az osztályközösség és sok barátom van.
Így vidám az élet, igaz? Nagyon szépen köszönöm ezt a tartalmas beszélgetést.
Legyél mindig ilyen mosolygós, kedves és kitartó, de legfőképpen olyan BOLDOG egy életen át, mint amilyen most vagy! Szívből gratulálok neked, családodnak és felkészítő tanáraidnak az eredményeidhez!
További sok sikert kívánok!
Hajrá Ida! Hajrá Lánchíd!
Készítette: Gömöriné Csősz Adrienn
KATT sorozat: bemutatkozik GUDRICZA LEVENTE 4.cosztályos tanuló mint a Lánchíd Oroszlánja.
Levi mindig mosolygós, az osztály életébe vidámságot, társai és tanítói arcára is mosolyt csaló fiú.
Minden órán tanúbizonyságot tesz rendkívüli tájékozottságáról, széleskörű érdeklődési köréről. Küzdő szellem, aki legbüszkébb egyéni sikereire mind az életben, mind az atlétika illetve a horgászat területén. Második éve vagyok a tanítója, és mindig emlékezetes marad tanítványként számomra. Nagy örömmel vállalta, hogy kicsit faggassam önmagáról, érmeiről, és a szabadidejéről. Erre a kis beszélgetésre is nagyon készült, szépen felöltözött és igazi nagyfiúként válaszolt a kérdéseimre.
Miért éppen a Lánchídba jöttél?
Anyukám is idejárt és nagyon sok jót mesélt az iskoláról, a sportolási lehetőségekről, a sok-sok programról. Gondoltam, én sem hagyhatom ki! És nem bántam meg! Barátokra találtam az osztályban, sportolhatok és olyan jó, hogy vidáman telnek az órák. A tanító nénik bár szigorúak, de humorosak is, mint én.
Hogyan szerezted érmeidet?
Sokáig el sem akartam hinni, hogy én ilyen jó vagyok az atlétikai sportágakban. Igazán az idén derült ki, mikor meghívást kaptam a Tapsifüles kupára, a Karc Atlétikai versenyre és nemrég a KTE pályán megrendezésre kerülő korosztályos versenyre is. Legjobban a magasugrás és a 60m-es futás sikerült. Mindhárom helyről éremmel jöttem haza.
Melyik érmedre vagy a legbüszkébb?
A Tapsifüles kupán magasugrás sportágban szerzett ezüst érmemre két dolog miatt: az egyik, hogy ez Lánchidas verseny, a másik pedig, mert először indultam.
Gondolom, akkor a tesi a legkedvesebb tantárgyad…
Igen, mert nagyon szeretek mozogni. De szeretem a matekot is és a rajzot, meg a meséket. Az egyiket azért, mert gondolkodtat, a másik kettőt meg azért, mert jó használni a fantáziámat.
Mi az a terület, amivel a tanórákon kívül foglalkozol?
Kettő is van. Az egyik a világ országainak megismerése. Lakosainak száma, a zászlajuk és minden érdekel, ami ott más, mint nálunk. Szóval a földrajz. Sokat tudok már az internet segítségével. A másik a horgászat, amit apukámmal együtt csinálunk. Gyakran járunk Soltvadkertre a tóhoz. Többféle botom is van, és teljes horgászfelszerelésem. Legnagyobb fogásom egy 3 kilós ponty volt, amit teljesen egyedül fogtam ki. Mindig nagyon várom ezeket az alkalmakat, mert akkor sokat beszélgetünk mi ketten.
Sok olyan dolgot tudsz a különböző tanórákon, amit a többiek még nem. Talán tőle hallottad mindezeket?
Igen tőle is, meg anyukámtól és mamáimtól. Mindannyian sokat mesélnek nekem a régi időkről és a mai világ dolgairól is. Engem pedig érdekel minden és csak úgy rám ragad a tudás J
Remélem, jól érezted magad a kis beszélgetésünk során is. Kívánom, hogy maradj mindig ilyen sportos, érdeklődő és nem utolsó sorban ilyen vidám, humorral teli, életvidám!
Hajrá LEVI, hajrá Lánchíd!
KATT sorozat: bemutatkozik NEMES NÓRA 5.b osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Nóri kedves, mosolygós kislány, csendes, de ugyanakkor határozott is.
Ő az osztály egyik legeredményesebb tanulója. Mindig pontosan, precízen felkészül az órákra, tudása stabil és megbízható. Kitűnő tanuló, a többiek felnéznek rá.
Színes egyéniség, sok minden érdekli. Szorgalmasan tanul, kiválóan teljesít, ugyanakkor vonzódik a művészetekhez is. Csellózik már 3 éve, szeret táncolni, szépen mond verset, remek a helyesírása, szeret olvasni, remekül rajzol, szereti az állatokat.
Megbízható, a vállalásait maradéktalanul teljesíti. Segítőkész, jó barát.
Ismerjétek meg Nórát egy kicsit közelebbről!
– Az idén lettél 5.-es. Hogy érzed magad a felső tagozaton?
– Nagyon jól érzem magam, szeretem, hogy a tantárgyakat külön tanár tanítja.
– Szeretsz lánchidas lenni? Miért?
– Szeretek, mert jó a közösség, ami körbe vesz.
– Könnyen barátkozol? Ki a legjobb barátod?
– Igen, a legjobb barátom Klaudia, akivel már elsős korunk óta barátok vagyunk.
– Mi motivál, amitől mindig lelkes és szorgalmas tudsz maradni?
– Az eddig elért eredményeim motiválnak.
– A tanulás mellett milyen délutáni elfoglaltságaid vannak?
– A csellózás illetve a versenytánc, amikre hetente kétszer járok.
– Van-e példaképed? Miért ő?
– Igen, az edzőm Bartha Lilla, mert egyszer én is olyan szeretnék lenni, mint ő.
– Mióta csellózol? Miért azt a hangszert választottad?
– Harmadikos korom óta csellózok, és azért ezt a hangszert választottam, mert ez volt az a
hang, hangszín, amibe azonnal beleszerettem.
– Nagyon tudatos vagy a napod, heted megtervezésében?
– Igen, nagyon próbálok erre mindig odafigyelni.
– Melyek a kedvenc tantárgyaid?
– A történelem és a nyelvtan a kedvenc tantárgyaim.
– Mi kapcsol ki?
– Az olvasás illetve a versenytánc, ami mindig kikapcsol, feltölt.
– Mi a hobbid?
– Az olvasás és a rajzolás a hobbim. Mindkettőt nagyon szeretem.
– Mesélj egy kicsit a családodról!
– Van egy tesóm, aki középső csoportos óvodás, az anyukám gyerekorvos, az apukám
belgyógyász. Anyukám Szegeden nőtt fel, apukám pedig Tápiószőlősön, Cegléd mellett egy
faluban.
– Bár, lehet, hogy még korai a kérdés, demilyen pályát, foglalkozást tudsz elképzelni
magadnak felnőttként?
– Bár a szüleim orvosok, én nem szeretnék orvos lenni. Jelenlegi elképzelésem szerint
zoológus szeretnék lenni. Nagyon érdekelnek az állatok.
– VÉGÜL: Mi a kedvenc színed, ételed, állatod?
– A kedvenc színem a lila és a kék, a kedvenc ételem a spagetti, és a kedvenc állatom a ló, de
a cicákat és a kutyákat is szeretem.
Az interjút Bendéné Kiss Edit osztályfőnök készítette.
Hajrá Nóri, hajrá Lánchíd!
KATT Sorozat: Bemutatkozik Mikolajcsik Zsófi 5. a osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja
Mikolajcsik Zsófi 5. a osztályos tanuló, az osztály egyik büszkesége. Zsófi szorgalmas a tanulásban és egyéb területen is megbízható. Ha valamilyen feladatot elvállal, azt maximális erőbedobással csinálja. A sportban is rendkívül tehetséges, többféle sporttal is foglalkozik.
Szeretsz a Lánchídba járni? Miért választottátok a mi iskolánkat?
A sporttagozat miatt választottuk az iskolát. Sokat hallottunk az iskola sportéletéről, az eredményekről. Sok barátom jár ebbe az iskolába, ezért is szeretek ide járni. A testvérem is ebbe az iskolába jár ő is sikeres a sportban.
Mit sportolsz?
Atletizálok az iskolában és showtáncolok egy táncegyesületben.
Atlétikában a magasugrást szeretem és a kislabdahajításban is eredményes vagyok. Az atlétikának ezt a két ágát szeretem a legjobban. Eredmény eddig csapatban értem el.
Tánc? Mesélj róla!
2021 őszén kezdtem táncolni a Dance for Art Stúdióban. Először akrobatikára jártam, de az edző szólt, hogy nagyon ügyes vagyok, szépen mozgok, járjak táncra is. Régebben másik tánciskolába jártam, de ez a csapat összetartóbb. Sok versenyre megyünk, a városban is van minden évben kétszer egy egész estés előadásunk. Tavaly decemberben én voltam az egyik főszereplő.
Tavaly a Klauzál Kupa Országos Amatőr Táncversenyen a korcsoportunkban elsők lettünk.
Heti két edzésem van, a kora esti órákban. Nagyon szeretem, mert jól megmozgat és a koncentrációban is segít. A tánc révén is sok barátot szereztem.
Mire tanít a tánc?
A tánc jó edzettséget ad és megtanít arra, hogy kitartóak legyünk és ha nem is sikerül elsőre megtanulni valamit, akkor se adjuk fel.
Mit csinálsz szabadidődben?
A tanulás mellett nem sok szabadidőm van. Szeretem a kutyánkat sétáltatni és játszani vele. Olvasni is szeretek, ha marad rá időm. A tánc miatt sok zenét is hallgatok, azt is nagyon szeretem.
HAJRÁ Zsófi, hajrá Lánchíd!!!
KATT sorozat: Bemutatkozik Árki Panna a 3.b osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.
A versek, mesék, regények iránti szeretete régi keletű. Példát mutat az osztálytársai és a környezetében élő gyerekek számára is. Kitűnő tanuló és tornász.
Részt vesz iskolánk három tehetséggondozó műhelyének munkájában is, a magyar nyelv és irodalmiban, mazsorettben és tornában. Ezen kívül a szentesi Művészeti Iskola dráma tagozatának növendéke. Elsős korától több versenyen, fellépésen is részt vett már. Mesemondó – és szavalóversenyeken, helyesírási vetélkedőkön, egyéni és csapatversenyeken, tornaversenyeken.
Legnagyobb sikerét ebben a tanévben érte el a 2023 februárjában megrendezésre került Torna Diákolimpia Megyei döntőjében, I. korcsoportban, csapatban I. helyezést szereztek.
Osztályfőnökeként kérdeztem Pannát:
– Hogyan kerültél kapcsolatba a torna sportággal?
– Nagyon tetszett ez a sportág, ezért 1. osztályban jelentkeztem lánytorna szakkörre, ahová bejutottam és azóta is járok.
– Vannak terveid a tornával kapcsolatban?
– Szeretem a mozgást, a tornát. Célom, hogy egyre jobb legyek, hogy minél több versenyre eljuthassak és sikereket érjek el.
– A mozgással kapcsolatos a másik kedvenced is, a mazsorett. Mi tetszett meg benne?
– Nagyon jó táncolni, a mazsorett bot pörgetése pedig izgalmas. Illetve nagyon tetszik a fellépések körülötti nyüzsgés, felhajtás. Még csak pár hónapja tanulom ezt a mozgásformát, de már ebben a formációban felléptem iskolánk karácsonyi műsorában és az alapítványi bálon is. Szeretnék minél ügyesebb lenni benne, hogy egyre több fellépésre mehessek.
– A sporton kívül a tanulmányi munkában is nagyon sikeres vagy, egyik kedvenc tantárgyad a magyar nyelv és irodalom. Honnan ered a versek, mesék szeretete?
– Kiskoromban, sokat meséltek a szüleim nekem, szerintem ezért szerettem meg a versek és mesék világát. Érdekesek és szórakoztatóak számomra. Amikor nagyobb lettem, megszerettem a nyelvi játékokat, rejtvényeket tartalmazó foglalkoztató füzeteket.
– Van kedvenc meséd, regényed, versed?
Szeretem a Geronimo Stilton meséket. És a mostani versmondó versenyre megtanult Péter Erika: Macskacsárda című vers egyik kedvencemmé vált.
– Úgy tudom, van kettő kisebb testvéred. Szoktál-e nekik mesélni?
– Igen, időnként rövidebb meséket olvasok nekik.
– Miben ad neked pluszt a versekkel, regényekkel való foglalkozás?
– Szerintem a versek, mesék megtanulásával fejlesztem a memóriámat és a tudásomat. Illetve a képzelőerőm is bővül, és sok új dolgot ismerek meg.
– Nem csak vers- és mesemondó versenyeken vettél részt, hanem ebben a tanévben a Bolyai Anyanyelvi Csapatversenyen 36 csapatból a 14. helyezést értétek el csapatotokkal. Vers- és mesemondó versenyeken továbbjutottál az iskolai fordulókból a városiba. Sokat kellett készülnöd ezekre a versenyekre?
– Igen, sokat tanultam, gyakoroltam, de mivel szeretem ezeket a tevékenységeket, így ez nem okozott nekem gondot.
– Mivel töltöd a szabadidődet? Hogyan kapcsolódsz ki?
– Sokat olvasok és szeretek kézműveskedni, de legszívesebben sok időt töltök a szabadban.
– Esetleg már gondolkodtál rajta, mi leszel felnőtt korodban?
– Testnevelő tanárnak készülök.
– Mit tanácsolnál a veled hasonló korú gyerekeknek?
– Hogy sportoljanak, tanuljanak és legyenek sokat a szabadban, játszanak a barátaikkal.
– Köszönöm szépen Panni! További sok sikert kívánok!
Hajrá Panna, hajrá LÁNCHÍD!
Házi Erzsébet
KATT sorozat: bemutatkozik Náczi Angéla 8.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
KATT sorozat: bemutatkozik Harkai Szófia, 4.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.
Szofiról elmondható, hogy igazán a mozgásra termett. Olyan elképesztő akrobatikus mutatványokra képes, melyekkel akár egy cirkuszban is felléphetne. Kiváló képességeit, kitartását és szorgalmát mutatják azok az eredmények, amelyeket idáig elért. 2019 óta indul versenyeken. Legjelentősebb eredménye a torna sportágban 2021-ben elért diákolimpiai bajnoki cím. Egyéniben és csapatban is! Erre a legbüszkébb! Idén a területi válogatón első lett, így hamarosan bizonyíthat a Diákolimpia Országos Döntőjén. Emellett az atlétikai versenyeken jeleskedik. Legutóbb a március 3-án rendezett Kölyökatlétika felmérő versengésen egyéni összetettben első helyezést ért.
Honnan ez a sport iránti szeretet és elkötelezettség? Erről kérdeztem Szofit:
Mi sportos család vagyunk. Az egyik nővérem, Anna, lánchidas volt, sikeres tornász és atléta. A bátyám boxol, szüleim pedig eljárnak futni.
Akkor nem véletlen, hogy éppen ebbe az iskolába jársz. Miért jó itt?
Mert nagyon sok sportágat ki lehet próbálni. Nagyon tetszett például, amikor korcsolyázni jártunk.
Torna és atlétika. Mit szeretsz bennük?
A torna olyan elegáns. Különösen a gerendagyakorlatot szeretem, mert ott nincs zene és a saját ritmusomban csinálom. Az atlétikában pedig erő van, erősnek kell lenni. A magasugrást és a súlylökést kedvelem a legjobban.
Mik a további céljaid a sport területén?
Szeretném majd kipróbálni a felemáskorlátot. Szívesen úsznék, és a foci is érdekel.
Van-e példaképed?
Igen, a családom. A lánytestvéreim azért, mert jól tanulnak, Miki azért, mert kiáll magáért. A szüleimre azért nézek fel, mert rendszeresen mozognak.
Azt tudjuk, hogy örökmozgó vagy. Mégis, ha megállsz, akkor mivel foglalkozol?
Szeretek a konyhában forgolódni. Különösen sütiket készíteni Egyszer, már egyedül is sütöttem. Muffint. Ha nagy leszek, cukrász szeretnék lenni.
Remek cél. Remélem, a sportot sem hagyod abba!
Nagyon sok sikert kívánok hozzá!
Hajrá Szofi! Hajrá Lánchíd!
Készítette: Szilyné Berka Monika
KATT sorozat: bemutatkozik Szabó Rebeka 2.b osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.
Rebeka óvodás kora óra szereti a meséket és a verseket. Nemcsak meghallgatja azokat, de szívesen mesél és szaval társainak is. Tehetsége már első osztályban megmutatkozott, hiszen a városi szavaló- és mesemondó versenyen is képviselte iskolánkat.
éve a szentesi Művészeti Iskola dráma tagozatának növendéke, ahol kiemelkedően szerepel. Iskolai fellépéseken a darabok nagy részének ő a főszereplője. Rebeka művészetek iránti szeretete nemcsak a színjátszásban, hanem a rajzórákon végzett alkotásaiban is megmutatkozik. Ábrázolásmódja fantáziadús és ámulatba ejtő, színvilága egyedi és különleges. Több rajzpályázaton is részt vett.
A sportban is kipróbálta magát, év eleje óta a Kesi kézilabda szakosztályának tagja. Keserű Szilvia edző vezetésével az U9 lánycsapat oszlopos tagja. A solti kupameccsen aranyérmet szerzett csapatával.
Érdeklődése szerteágazó, magatartása példamutató. Szociálisan nagyon érzékeny, társaival empatikus és segítőkész, nagy állatbarát.
Rebeka osztályfőnökekét érdeklődtem:
-Melyik a kedvenc tantárgyad?
Az olvasás és a testnevelés. Nagyon szeretek mozogni, főleg a labdajátékokat kedvelem.
-Mivel töltöd legszívesebben a szabadidődet?
A szüleimmel szeretek kirándulni a hegyekben. A kézműveskedés, alkotás a másik kedvenc elfoglaltságom.
-Tudom, hogy szeretsz olvasni. Mi a címe a kedvenc könyvednek?
Janikovszky Éva: Kire ütött ez a gyerek?
-Van- e már terved a jövőre nézve? Mi leszel, ha nagy leszel?
Állatorvos szeretnék lenni, mert szeretem az állatokat. Otthon van kettő macskám és aranyhalaim az akváriumban.
KATT sorozat: bemutatkozik Béla-Kara Lilien a 3. c osztály tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja
Jó tanuló, szorgalmas kislány. Ebben a tanévben új tantárgyként tanulja a környezetismeretet, ami rögtön elvarázsolta. Iskolánk akkreditált tehetségpont, aminek keretében a tehetséges gyerekek gondozása folyik. Beválasztottam Lilit a természetismeret tehetséggondozó szakkörbe, és nagyon jól tettem, mert Lili rendkívül lelkesen vesz részt. Szorgalmával és tudásával kiérdemelte, hogy egy kis csapattal részt vegyen élete első természettudományi csapatversenyén.
-Miért ezt az iskolát választottad a szüleiddel?
-Közel van hozzánk, nagyon szimpatikusnak találtuk.
-Hogy érzed magad az osztályban?
-Nagyon jól érzem itt magam, az osztályban sok barátom van, akikkel szívesen játszunk együtt.
-Új tantárgy 3. osztályban a környezetismeret. Úgy tudom, hogy ez az egyik kedvenc tantárgyad. Miért szereted?
-Sok érdekességet tanulhatok meg a világról.
-Melyik részt szereted a legjobban? Melyik témakör érdekel a legjobban?
-A bolygók nagyon érdekelnek. Nagyon jó volt, hogy elmentünk a Planetáriumba, izgalmas előadást láthattunk. Az állatok is nagyon érdekelnek. Van két macskám és egy kutyám a mamáméknál, nagyon szeretek velük foglalkozni.
-Jársz természetismeret tehetséggondozó szakkörre. Szereted-e, és ha igen, miért?
-Szeretem, mert versenyekre járhatunk, nemrég volt a Bolyai természettudományi csapatverseny, és ott hatodikak lettünk a 36 csapatból.
-Mesélj egy kicsit a versenyről, hogy érezted magad?
-Nagyon izgultunk, de élveztem. Nagyon jó volt csapatban együtt dolgozni. Felosztottuk a feladatokat, és ügyesen együttműködtünk. Mindenki elmondta a véleményét, aztán eldöntöttük, hogy melyik választ jelöljük be.
-Miért jó ebbe az iskolába járni?
-Mert sok tantárgyat tanulhatok, amiket jól elmagyaráznak a tanító nénik.
-Mit kapsz ettől az iskolától az izgalmas tantárgyakon kívül?
-Sok rendezvény van. Legutóbb itt voltak híres parasportolók, az nagyon érdekelt. Itt volt az Argosz kutyaegyesület is, és híres focistákkal is találkozhattunk.
-Ajánlanád-e ezt az iskolát másoknak is? Ha igen, akkor mit mondanál, miért jöjjenek ide?
-Nagyon ajánlom mindenkinek, mert nagyon jó dolgok szoktak itt történni, sok izgalmas rendezvény van. A tanító nénik nagyon segítőkészek, mindent nagyon jól elmagyaráznak. Sok sportágban is kipróbálhatjuk magunkat, és vannak szakkörök, ahol még több érdekes dolgot tanulhatunk. Szóval nagyon jó ebbe az iskolába járni.
Hajrá Lili, hajrá Lánchíd!
KATT sorozat: Maszkabál
A történetünk még annak idején a pandémia elején kezdődött. Egy pályázati felhívásra azt találtam ki, hogy készíteni kellene egy olyan dramatikus játékot – elsősorban gyermek írásokból – amely a Covid sújtotta, megváltozott világ és az egyén szokatlanná lett viszonyára reagál természetesen a tanulók szemszögéből. Az ötlet nagyon tetszett az iskola akkori vezetésnek, és mint kiderült a pályázat kiírójának is, hiszen hamarosan a nyertes pályázók között tudhattuk magunkat. Akkor még nem gondoltam, hogy az igazi nehézségek csak ezután kezdődnek. A legnagyobb és legnehezebben megoldható problémát az jelentette, hogy az iskola tanulói nem nagyon aktivizálták magukat irodalmi nyersanyag létrehozása ügyében, vagyis nem volt olyan lánchidat diák, aki verssel vagy novella részlettel látta volna el a készülő produkciót. A mentőötlet abból állt, hogy más iskolák és más középiskolák diákjai által írott, a koronavírushoz szorosan kapcsolódó irodalmi munkákat válogattam be az előadás anyagában. Mivel ezek az írások is gyerekek, illetve fiatal felnőttek tollából származtak, így tökéletesen megtestesítették azt a gondolatvilágot, amely akkor ezt a korosztályt foglalkoztatta. A lánchidas írások pedig végül a „Gyerekszáj” fejezet kapcsán valósultak meg, melyben alsós lánchidas tanulókat kérdeztünk meg öt egyszerű kérdésben. A legjobb, legviccesebb válaszok kerültek be az előadásba. A következő nehézséget pedig éppen maga a koronavírus okozta, hiszen kétszer kellett hosszabb időre, több hónapra karanténba vonulni. Természetesen a karantén ideje alatt nem működhetett a pályázati megvalósítás, sőt többször felmerült annak a lehetősége is, hogy esetleg az egész pályázatot törlik.
Végül mégsem így történt. 2022 szeptemberében aztán megérkezett a végső utasítás: a pályázatnak 2022 végéig meg kell valósulnia! Ekkortól gőzerővel folyt a munka az akkor már elnevezett „Maszkabál” szerkesztett játék létrehozására. A 8. c osztályból már évek óta mellettem állt egy lelkes csapat, akikkel irodalmi szakkörként működtünk együtt. Természetesen most is számíthattam rájuk, végig velem voltak megvalósítás során. Őket egészítették ki a 8. b osztály tanulói. így aztán összesen 13 fővel vehette kezdetét a tényleges munka. Először a szerepek kiosztása, majd a kiosztott szerepek megbeszélése történt meg. Ezt követte a hosszadalmas olvasópróbák sorozata. Majd szép lassan beindultak a rendelkező próbák, amikor a szövegtudás mellett a szereplőknek már a színpadi mozgást is gyakorolniuk kellett, hozzáigazítva azt a megformálandó szöveghez. A próbákat végig áthatotta a közös munka alkotó szellemisége. Ott volt a levegőben, hogy mindenki egyetlen közös célért dolgozik és küzd: hogy különleges és egy megható előadást állíthassuk színpadra.
Azt gondolom, így hetekkel a bemutató után is, hogy ezt a kitűzött célt maximálisan sikerült teljesítenie ennek a 13 Lánchidas diáknak. A nézők arról számoltak be az előadás után, hogy az a 30 perc visszaröpítette őket a koronavírus sújtotta hetek embert próbáló világába. Az előadás tematikusan épül fel: egyaránt megvan benne a félelem, a megcsonkított életlehetőségek fájdalma, de megtalálható benne a remény, amely végül hozzájárult az emberiség győzelméhez. A Lánchidas színjátszóknak sikerült megvalósítania a tervezett különleges és megható előadást. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy ismét próbáljuk az előadást, hiszen néhány hét múlva a kecskeméti Lánchíd Utcai Sport Általános Iskola felső tagozata évek óta először képviselteti magát a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola által megrendezett városi színjátszó versenyen, ahová a „Maszkabál” című előadást delegáltuk. Ismét örülünk az együtt játszásnak és örülünk a lehetőségnek, hogy még szélesebb körben megismerhetik majd a nézők az előadást, amely további sikereket érhet el, most már városi szinten is. Hálásan köszönöm valamennyi színjátszónak a fáradhatatlan és kimagasló színvonalú munkát. Köszönöm továbbá Kovács János tanár úr segítségét is, aki a technikai hátteret biztosította számunkra végig a próbafolyamat alatt, illetve az előadás során is.
A színjátszók: Benedek Dorina, Gál Jella, Kocsis – Savanya maja, Pénzes Kevin, Szabó Bence, Szőke Krisztina, Török Boglárka, Török Máté 8. b osztály. Valamint Farkas Dorka Farkas Laura Kíséri Fruzsina Kovács Vivien és Szakaly Anna 8. c osztályos tanulók.
Azt gondolom, hogy mindannyian a kultúra és a Lánchíd oroszlánjai!