Lánchíd oroszlánja

Szülők részére:

Versenyek

Lánchíd a médiában

Sajtómegjelenés

lanchid-oroszlanjai

Lánchíd oroszlánjai - 2023/2024 tanév

KATT sorozat: bemutatkozik Tóth Zsombor 3.b osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Zsombi sokrétű érdeklődési köre már kicsi korától megmutatkozott. Leginkább a könyvek szeretete jellemző rá. Délutánonként szinte mindig a könyvtárban találjuk meg, miután elkészítette a házi feladatait. Legújabb hobbija a rajzolás. Az alkotás témája leginkább valami technikai vívmány, vagy történelmi érdekesség. Egyik kiváló munkája a Titanic tengerjáró hajó. Erről kérdeztem:

  • Zsombi, miért a Titanicot választottad legújabb rajzod témájául?
  • Mert nagyon érdekel maga a Titanic, sokszor láttam a filmet is. Utánanéztem hogy nézett ki pontosan, próbáltam élethűen megrajzolni.
  • Mivel szeretsz még foglalkozni?
  • Szabadidőmben házakat tervezek és olvasok.
  • Mit olvasol mostanában?
  • Kedvenc könyvem a Guiness World Record 2023.
  • Milyen érdekességet olvastál benne?
  • Azt, hogy a bal agyféltekénk a test jobb oldalát, a jobb agyfélteke a bal oldalát irányítja.
  • Mi okozza a legnagyobb örömet?
  • Ha megnyerek valamilyen versenyt. Tavaly 1. helyezett lettem a Béke Iskola helyesíró versenyén.
  • Ezek után megkérdezem, vajon ki a példaképed?
  • Albert Einstein, mert egy nagyon okos tudós volt, és én is ilyen szeretnék lenni.

Köszönöm Zsombi. HAJRÁ LÁNCHÍD!

KATT sorozat: bemutatkozik Provics Hanna 6.b osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Hanna az osztályunk egyik jeles tanulója. Szép, csinos, okos nagylány. Azért fogalmazok így, mert ő már most olyan, mint egy igazi nő. Ennek oka, hogy évek óta táncol, az utóbbi években szóló kategóriában sikeres versenytáncos. Ehhez bizony szükség van nagy adag tehetségre, önbizalomra, kitartásra, önállóságra, kreativitásra. Szerencsére ez mind megvan benne.

Ezen felül jól tanul, szorgalmas, érett gondolkodású lány. 3 éve hegedül, színes egyéniség. Könnyen barátkozik, az osztályban kedvelik. Jó a humora, szeret játszani, emellett segítőkész, talpraesett és nagyon önálló. A két öccsét nagyon szereti, igazán jó testvér.

Ismerjétek meg egy Hannát! 

 

 

– Az idén már 6.-os vagy. Szeretsz lánchidas lenni? Miért?

Igen, szeretek lánchidas lenni, mivel nagyon jó a közösség, kedvesek a tanárok, sok jó

  programot szervez az iskola.

 

– Milyen tantárgyakat szeretsz? Miben vagy a legsikeresebb?

Leginkább a magyar irodalmat és nyelvtant, a történelmet és rajzot szeretem.

  A legsikeresebb talán nyelvtanból vagyok.

 

– Könnyen barátkozol? Ki a legjobb barátod?

Könnyen barátkozok, a legjobb barátom a Kis Luca. Ő nem lánchidas.

 

– Mi motivál, amitől mindig lelkes és szorgalmas tudsz maradni?

A legjobban az motivál, hogy a tanáraim és a családom büszke legyen rám!

 

– Van-e példaképed? Miért ő?

A példaképeim az edzőim, Bartha-Nagy Lilla és Keresztes László, és leginkább a kitartásuk

  és elhivatottságuk miatt nézek fel rájuk.

 

Azt tudom rólad, hogy a versenytáncos vagy, a tánc nagyon fontos Neked. Hogyan és

   mikor kezdődött? Mesélj róla!

Először 2 évesen vitt el Anya néptáncolni, utána kb. 4 évesen balettozni, majd az oviban újra

  néptáncoltam, ezt folytattam az iskola első osztályában is.

  Ezt követően megismertem az L-Dance Group tánciskolát, ahol elsőként Lányformációban   

  táncoltam, majd 3 éve úgy döntöttem az edzőimmel, hogy versenytáncosként folytatom.

 

– Sok versenyen indulsz? Milyen sikereket értél el?

Viszonylag sok versenyen indulok, a 2 hete megrendezett közép-magyarországi területi  

  fordulón szerzett 2. és 3. helyezésemre vagyok a legbüszkébb!

 

– Miért, hogyan lettél szólótáncos?

Alapvetően ez egy kényszermegoldás, mivel a versenytáncban egyre több a lány és nagyon

  kevés a fiú. Szerencsére a szólótánc egyre nagyobb figyelmet kap, már minden nagy  

  versenyen van szóló kategória.

 

– A tanulás és a tánc mellett milyen délutáni elfoglaltságaid vannak?

Hegedülök is, így a csütörtöki napot kivéve minden hétköznap délutánom foglalt.

 

– Mióta hegedülsz? Miért azt a hangszert választottad?

Harmadikos korom óta hegedülök. Azért azt választottam, mert kiskorom óta tetszett ez a   

  hangszer. 

 

– Nagyon tudatos vagy a napod, heted megtervezésében?

Alapvetően a hetem be van táblázva, már rutinszerűen csinálom.

 

– Mi kapcsol ki? Mi a hobbid?

Szeretek biciklizni, kirándulni, színházba járni.

 

– Mesélj egy kicsit a családodról!

Anyukám felvidéki, apukám kecskeméti. Van két öcsém, az egyik szintén a Lánchídba jár,     

  a másik pedig jövőre kezdi az első osztályt ebben az iskolában.

 

Bár, lehet, hogy még korai a kérdés, de milyen pályát, foglalkozást tudsz elképzelni

  magadnak felnőttként?

Pillanatnyilag a színészi, vagy a táncos hivatást tudom elképzelni, esetleg színházi táncos 😉

 

– VÉGÜL: Mi a kedvenc színed, ételed, állatod?

Kedvenc színem a lila és a kék, nagyon szeretem a Bolognai tésztát, a kedvenc állatom

  pedig a kutya.

 

 

Az interjút Bendéné Kiss Edit osztályfőnök készítette.

 

Hajrá Hanna, hajrá Lánchíd! 

KATT sorozat: bemutatkozik Szabó Boglárka 6.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Bemutatkozik Szabó Boglárka 6. c osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.

Boglárka óvodás kora óta szerette a meséket és a verseket. Nemcsak meghallgatta azokat, de szívesen mesélt és szavalt társainak is. Tehetsége már az alsós osztályokban is megmutatkozott, hiszen a városi mesemondó versenyen is képviselte iskolánkat, éveken keresztül. Ezen kívül, tanulmányi versenyeken is jeleskedett a korábbi években.

  1. éve a Jövőnkért Alapfokú Művészeti Iskola grafika tanszakának a növendéke is. Boglárka művészetek iránti szeretete, nemcsak a rajzórákon végzett alkotásaiban mutatkozik meg, hanem szívesen látogatja a képzőművészeti kiállításokat is. Ábrázolásmódja fantáziadús és ámulatba ejtő, színvilága egyedi és különleges. Több rajzpályázaton is részt vett. Érdeklődése szerteágazó, jó tanuló, magatartása példamutató. Társaival empatikus és segítőkész, nagy állatbarát.

Boglárka osztályfőnökeként érdeklődtem:

 

-Melyik a kedvenc tantárgyad? Miért pont azok?

 

A történelmet és a természetismeretet szeretem a legjobban. A törit azért, mert nem unalmas, már többször kiolvastam az Egri csillagokat is. Természetismeret órán mindig hallok valami újdonságot, bogár és ásványgyűjteményem is van.

 

-Mivel töltöd legszívesebben a szabadidődet?

 

Nagyon sok mindennel foglalkozom, szeretek olvasni, néha meséket is szoktam írni. Egy meseíró pályázaton is részt vettem ebben a tanévben. És persze alkotok, rajzolok, festek, horgolok és újabban ékszereket is készítek. Nem tudom megunni, hamarosan egy festőművészhez is fogok járni, aki megtanít festeni. Két kisebb testvéremmel a Minecraft Lego rajongói vagyunk, szeretjük építeni. Majdnem minden hétvégén a Mátrába járunk, mert ott lakik a Mamám. Szoktunk túrázni, és ásványokat is gyűjteni.

 

-Melyek a legpozitívabb élményeid az iskolával kapcsolatban?

Itt ismertem meg a művészeti sulis Marika nénit, akit nagyon szeretek. És a barátaim is itt vannak, évek óta együtt bandázunk.

-Van- e már terved a jövőre nézve? Mi leszel, ha nagy leszel?

Néhány hét múlva, a Kecskemét Város Polgára leszek városi verseny döntőjében fogok szerepelni a csapatommal, nagyon szeretnénk megnyerni! Még nem döntöttem el, hogy mi leszek, csak egy biztos, mindig fogok alkotni! És segítem, az elesett állatokat!

-Mit üzennél a leendő Lánchídasoknak?

 

Gyertek ide kisovisok, ez egy sokszínű iskola!

 

További sok sikert kívánok neked!

Hajrá Boglárka, hajrá Lánchíd! Lánchidasnak lenni jó!

 

KATT sorozat: bemutatkozik Szekér Anna 8.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

   Anna iskolánk 8.c osztályos tanulója, akinek mottója –  Einsteintől származó gondolat-: „Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.”(Az élet olyan, mint a kerékpározás. Ahhoz, hogy egyensúlyban maradj, állandóan mozgásban kell lenned! )

   Anna 12 éve, óvodáskora óta tanul angolt, ez a tantárgy lett az egyik kedvence és erőssége a Lánchídban is. Először csak játékos formában ismerkedett a nyelvvel, majd folyamatosan bővült a szókincse, fejlődött ezen a területen. Kitartó szorgalmának köszönhetően az utóbbi években angol nyelvi versenyeken is részt vesz. A tavalyi tanévben a városi verseny első helyezettje lett. Mára már angol nyelvű könyveket olvas, havonta akár többet is!J Ez segíti további tudásgyarapítását, gördülékenyebben fordít, egyre több szót és nyelvtani szerkezetet ismer meg. Az intézményünkben biztosított angol nyelvi tehetséggondozó foglalkozás keretében heti két órában segítik felkészülését a sikeres középfokú nyelvvizsgára.

   Anna jelmondatára visszautalva már érthető, hogy angol nyelvből tényleg mozgásban van egy előre haladó pályán a cél felé: a későbbiekben fordítással szeretne foglalkozni. Mindez összefügg az olvasás szeretetével is. Gyermekkora óta a könyvek nagy barátja, édesanyja sokat olvasott fel, vagy kitalált történeteket mesélt neki. Jelenleg kedvenc olvasnivalói közé tartoznak Sherlock Holmes és Agatha Christie rejtélyes történetei. Sokszor látható, hogy az iskolai szünetekben is elmélyül a betűk világában. Szívesen tanulja a történelmet is, érdeklik a múlt eseményei is.

  Szabadidejében negyedik éve mazsorett foglalkozásokon vesz rész, az iskolai és városi rendezvények fellépések állandó szereplője. Amatőr kategóriában  csoportja minősítő versenyen első helyezett is lett. Ez a mozgásforma új barátokat hozott és jó közösséget is jelent számára az iskolánkban.

   Ugyanakkor az osztályban is jól érzi magát. Csendes, türelmes, szívesen segít a társainak. Nem hangadó vezéregyéniség, mégis tudjuk –mi, Annát tanítók -, hogy mindig lehet rá számítani, megbízható és szorgalmas.  Saját elmondása szerint legfőbb erénye a türelem, fontos számára az őszinteség és a kitartás. Nagyon sokat jelent számára az a kölcsönös bizalomra épülő kapcsolat, amelyet szüleivel ápol. Ezt szeretné majd továbbadni is.

  Anna a jövő tanévtől a Katona József Gimnáziumban működő Arany János Tehetséggondozó Program keretében működő osztályban tanul tovább. Itt segítik fejlődését, tehetségének további kibontakozását

 HAJRÁ ANNA! HAJRÁ LÁNCHÍD!

                                                                                                     Vinkóné Lakatos Rita

                                                                                                               osztályfőnök

KATT sorozat: bemutatkozik 5.c osztály mazsorettjei

Iskolánkban már több éve működik mazsorett csoport, közöttük a legnagyobb számban az 5.c osztály lányai vesznek részt ezen tehetséggondozó foglalkozáson.

Hogyan ismerkedtetek meg ezzel a műfajjal?

Amikor elsősök lettünk, akkori tanítónk Vera néni néptáncolt, így az egész osztály a Szentesi Alapfokú Művészeti Iskola művészeti csoportjaként órarendszerűen tanult néptáncolni. Harmadiktól Novák Anikó nénivel társastáncot kezdtünk tanulni, melyben fiú osztálytársaink is részt vettek, bár ötödikre már csak hárman maradtak. Klasszikus formációkat tanulunk, mint angol keringő, bécsi keringő. A mazsorett alapjait is 3.-ban ismertük meg és azóta heti 1 tesi órán mazsorettel foglakozunk. Annyira megszerettük, hogy közülünk heten nem csak az iskolában gyakorolunk, hanem eljárunk az Ifjúsági Otthonba is edzésekre.

Mi a nehézsége és a szépsége ennek a mozgásformának?

Jó ritmusérzék szükséges és sokat kell gyakorolni a botforgatást. Eleinte még pom-pomokkal is sokat gyakoroltunk. Fontos az egymásra figyelés is, hisz együtt kell lépni, mozdulni. Nagyon jó közösségformáló mozgásforma és nagyon tetszik, hogy csinos ruhákban léphetünk fel.

Milyen lehetőségeitek vannak a fellépésre?

Szinte minden iskolai rendezvényen ott vagyunk: karácsonyi műsor, Március 15-i emlékműsor, Most mutasd meg! A Széchenyivárosi napok rendezvényein és az Alapítványi bálon is állandó fellépők vagyunk. Minden évben ellátogatunk a Mosolysziget rendezvényre is, ahol sérült gyerekekkel és felnőttekkel töltünk el egy napot. Idén először pedig egy minősítő versenyen is részt fogunk venni Miskolcon.

Milyen távlati tervetek van a mazsorettel?

Szeretnénk minél jobban fejlődni ebben a sportban, amihez nagyon sokat kell gyakorolni. Jó lenne, ha együtt maradna a csoportunk akkor is, amikor már nem a Lánchídba fogunk járni!

KATT sorozat: bemutatkozik Csatári Anna 2.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Anna egy mindig mosolygós, kedves, tisztelettudó és mindemellett kitűnő tanuló kislány. Nagyon szeret rajzolni, alkotni, kézműveskedni. Rajzpályázatokra rendszeresen készít gyönyörű alkotásokat.

Második éve tagja az iskolában működő Jövőnkért Alapfokú Művészeti Iskola dráma tagozatának, ahol kiderült, hogy kiváló adottságai vannak e területen is. Gyönyörűen, tisztán beszél, jól fogalmaz és nagyon jó ötletei vannak. Pontos, megbízható, együttműködő, türelmes és precíz. Téri tájékozódása kiemelkedő. Kreatívan járul hozzá a közösség munkájához, bármilyen feladatot rá lehet bízni.

 

  • Kedves Anna! Szeretsz iskolába járni? Miért?
    Igen, mert nagyon jók a tanító nénik és sok barátom van az osztályban.
  • Miért ezt az iskolát választottátok?

A testvérem is ide jár és én is ide szerettem volna. Van egy kisöcsém, jövőre ő is lánchidas lesz.

  • Melyik a kedvenc tantárgyad és miért?
    A kedvenc tantárgyam a rajz. Nagyon szeretek rajzolni, mert megnyugtat.
  • Milyen versenyeken indultál ebben a tanévben?
    Részt vettem egy sakkversenyen, a Zrínyi matematika versenyen, és az Arany János matematikaversenyen.
  • Tudod-e már, mi szeretnél lenni, ha nagy leszel?

Még nem tudom. Nagyon szeretem az állatokat, az állatorvos szakma érdekel.

 

Hajrá Anna! Hajrá Lánchíd!

KATT sorozat: bemutatkozik MARTON REGINA LILLA 2.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Regina csendes, mosolygós, segítőkész, vidám kislány. Nagyon jól tanul és igazi sportos életet él. Tornászként jeleskedik, amelyet testtartása, járása is megmutat. Osztálytársai kedvelik a szorgalmas lányt, akivel nagyokat lehet nevetni, jókat lehet játszani.

Felsorolni sem egyszerű érmeit, amelyeket az elmúlt két évben nyert Regina tornászként:

5 arany, 2 ezüst és 1 bronzérem. Ebből 1 arany és 1 ezüst egyéniben, a többi érem csapatban.

Ismerjük meg jobban Reginát!

  • Miért esett a választás iskolánkra?
  • Már óvodás koromban is szerettem a mozgást, a legjobb választás lett a Lánchíd Utcai Sport Általános Iskola.
  • Hogyan érzed magad nálunk?
  • Nagyon jól, szeretek sportolni, itt minden adott hozzá. Erika néni tanítja nekem a testnevelést és heti két edzésem van tornából.
  • Milyen sport érdekel még?
  • Lehetőségünk van az osztállyal hetente egyszer úszni, tavaly korcsolyáztunk is. Ezeket is nagyon szeretem.
  • Van-e kedvenc tantárgyad?
  • Igen, a testnevelés és a matek.
  • Jársz-e valamilyen szakkörre?
  • Igen, keddenként a Meseország szakkörre. Szeretek olvasni, könyvtárba járni.
  • Otthon milyen mozgásra van lehetőséged?
  • Most emeletes házban lakunk, testvéremmel sokat játszunk, mozgunk a szabadban. Szeretek fára mászni, ugrálni, futkározni.
  • Szabadidőben mit csináltok családoddal?
  • Szeretünk kirándulni, új helyeket megismerni.
  • Kedvenc állatod?
  • Nagyon szeretem a cicákat.
  • Mi a kedvenc ételed?
  • A paprikás krumpli és a puncs szelet. Szívesen segítek anyának a sütésben!
  • Nagyon büszkék vagyunk rád Regina! Örülök, hogy többen jobban megismerhetnek! Maradj ilyen szorgalmas, ügyes lány! Sok sikert a további években!

Hajrá Regina! Hajrá Lánchíd!

Készítette: Machács Anita Mirella osztályfőnök

KATT sorozat: bemutatkozik Balogh Zorka 1.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Zorka, kis elsősként még csak most kezdi el bontogatni szárnyait és máris sok sikert tudhat magáénak.

Nem véletlenül került iskolánk sporttagozatos osztályába. Az édesanyja és a keresztanyukája  is ebben az iskolában tanult. A nagymama pedig tornászbajnok volt.

„ Már óvodás koromban járni kezdtem Sántha Erika néni tornafoglalkozásaira. Nagyon megszerettem. Gyerekkorában nagymamám is ebben a sportágban versenyzett és ért el eredményeket.”

Zorka az iskolai tornászcsapat oszlopos tagja. Miután sorra megnyerték a körzeti, vármegyei majd az országos elődöntőt, bejutottak az ORSZÁGOS DÖNTŐ-be, ahol a 2. helyen végeztek.

Atlétika sportágban is kipróbálhatta már magát. Részt vett a Tapsifüles Kupán és mezei futóversenyen.

Zorkát beválasztották a KESI „híd” csoportjába is, amelynek keretében versenyúszásra készítik fel a gyerekeket.

Ha mozgás, akkor a tánc sem hiányozhat a sorból. Zorka tagja az iskolai mazsorett csoportnak és túl van élete első nagy fellépésén: táncolt az iskola alapítványi bálján.

„ Szeretek mozogni. Legjobban a tornát és a futást szeretem, és ha hazaérek is legszívesebban az udvaron játszom.”

És hogy mivel foglalkozik ez a kislány, ha nem mozog? OLVAS, rajzol, (ez a kedvenc tantárgya) kézműveskedik, alkot. Már akkor is folyamatosan tudott olvasni, amikor szeptemberben iskolába került. Zalán az ikertesó és a kicsi Zénó is szívesen hallgatják. A város legjobbjai között végzett a Katona József Könyvtár által szerevezett mesemondó versenyen és most készül a Hírös Agora versmondójára.

Végül a nagy kedvenc: Fahéj.

„Már régóta szerettem volna egy hörcsögöt. Végre megkaptam! Fahéjnak neveztem el. Játszom vele, kitisztítom a ketrecét. Nagyon kell vigyázni, nehogy elszökjön, mert megijed és elbújik. Az rossz lenne.”

„Tetszik az iskola. A tanulás jó, mert okosabbak leszünk. És azért lehet játszani és pihenni is Ha nagy leszek? Állatorvos szeretnék lenni!”

Hajrá Zorka! Hajrá Lánchíd!

KATT sorozat: bemutatkozik: Sáfrány Gergely, 5.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

 

Ezen a héten a Lánchíd Oroszlánja az 5. a osztály egyik büszkesége Sáfrány Gergely.

Gergő elsőosztályos kora óta kosárlabdázik. Elmondása szerint már óvodában látszott rajta, hogy jobban kezeli és érzi a labdát mint a többiek.

Gergő Székesfehérvárról érkezett a Lánchídba 2022 decemberében. Társai azonnal befogadták és szinte azonnal a közösség egyik motorja lett. Rendkívül büszke eredményeire, hiszen a múltévben bekerült a Vármegye válogatottjába két korosztályában (U 11 és U12). Mivel ez egy csapatsport Gergő sokszor fogalmaz többeszszámban. Látszik rajta, hogy a csapat érdekeit mindig maga elé helyezi. Részt vett többek között a kosárlabda Jamboree rendezvényen, amely a korosztálya országos döntője, ahol mindkét korosztályban kiemelkedő teljesítményt nyújtott.

Példaképei közé két ember tartozik. Az egyik Michael Jordan a másik pedig az édesapja. Jordan azért a példaképe, mert amellett, hogy nagyon tehetséges volt, igazán a kitartásával tudott előre törni és sikereket elérni. Az édesapja pedig azért a példaképe, mert szerinte nagyon jól és ódaadóan gondoskodik róla és a testvéréről, aki szintén a Lánchídba jár.

Gergő nagyon szeret a Lánchíd Utcai Sport Általános Iskolában tanulni. Kiemelkedően jó tanuló, de szorgalma mellett a kedvessége és kreatív gondolkodása is párját ritkítja. A kedvenc tantárgya a nyelvtan, de nagyon szereti a matekot, a történelmet és szinte minden tantárgyat.

Szívből kívánjuk, hogy egyszer érje el célját, ami az, hogy egyszer profi kosárlabdázó váljon belőle.

KATT sorozat: bemutatkozik: Takács Nelli Mária, 4.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd Oroszlánja.

Nelli egy mindig mosolygós, kedves, tisztelettudó és mindemellett kitűnő tanuló és sokoldalú tehetség. Kicsi kora óta szeret rajzolni, alkotni, kézműveskedni. Rajzpályázatokra gyönyörű alkotásokat készít rendszeresen. Többször lett első és második helyezett is. Rajzait oklevéllel, tárgynyereményekkel és színház belépővel is jutalmazták. 4. éve jár az iskolában működő Jövőnkért Alapfokú Művészeti Iskola grafika szakára, ahol kimagasló teljesítményt nyújt. Anyanyelvi, matematika, természettudományi és atlétika és versenyen is kiválóan helyt áll. A Mercedes Akadémia kosárlabdázója. Hobbija a lovaglás.

Osztályfőnökeként beszélgettem vele:

– Nellike! Miért szeretsz ebbe az iskolába járni?

– Mert nagyon jók a tanítók, érdekesek a szakkörök és nagyon szeretem a barátaimat.

– Milyen szakkörökre jársz?

– Környezetismeret, magyar nyelv és irodalom, matematika, grafika.

– Mi a legjobb ezeken a szakkörökön?

– Környezetismereten voltunk Állatorvosi Rendelőben, ahol megnézhettük, hogy hogyan adnak be egy kutyának gyógyszert, vitamint, és röntgenképeket is láthattunk. Magyaron érdekes feladatokat oldunk meg, fejlődik a szókincsem, helyesírásom. Matekon a logikai feladatokat szeretem a legjobban. Grafikán festeni szeretek, főleg természeti képeket, és a grafikus kitöltéseket.

– Mit szeretsz még ezen kívül csinálni a szabadidődben?

– Lovagolni, kirándulni, kosarazni, olvasni.

– Mióta jársz lovagolni és mit szeretsz benne a legjobban?

– 3 éves korom óta járok lovas edzésekre, imádom, hogy a természetben szabadon tudok lenni a kedvenc állatommal. A legkedvesebb fajtám az andalúz és a kisbéri.

– Szorgosan jársz iskola után heti háromszor kosarazni a Mercedes Akadémiára Pasek Mónika edzőhöz. Édesanyád is kosaras volt, aki szintén a Lánchídba járt. Mi a legjobb a kosarazásban?

– Büntetőt szeretek dobni és nagyon jó csapatban játszani.

– Mesélted, hogy nagyon szeretsz kirándulni, és már a tavalyi osztálykirándulással együtt hatszor voltál Visegrádon. Melyik még a kedvenc kirándulóhelyed?

– A Balaton környékén nagyon szeretünk a családommal, barátokkal kirándulni.

– Az iskolában szabadidődben sokszor látom, hogy saját könyveidet és kölcsönzött könyveket is olvasol. Jelenleg melyik könyvet olvasod?

– Most Pippa Funnell: Tilly lovas történetei  a kedvencem.

Nagyon büszkék vagyunk Rád Nellike! Hajrá Nelli! Hajrá Lánchíd!

Készítette: Gömöriné Csősz Adrienn, 4.a osztályfőnöke

KATT sorozat: bemutatkozik Ivácson Dávid 4.c osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.

Bemutatom Ivácson Dávidot a 4. c osztályból, akit azért választottam, mert több területen is tehetségesnek mutatkozik. Hogy melyek ezek a területek, kiderül a következő beszélgetésből.

Szeretsz a Lánchíba járni? Miért ezt az iskolát választottátok?

            Az anyukám sok jót hallott az iskoláról, ezért választottuk a Lánchidat.Nagyon szeretek       ide járni, mert szeretem az osztálytársaimat és a tanítóimat is.

  • Észrevettem, hogy szabadidődben elég sokat rajzolsz, és nem is akárhogyan. Mióta szeretsz rajzolni? Mit jelent számodra a rajzolás?

4 éves korom óta szeretek rajzolni. Már az óvodában is szívesen rajzolgattam szabadidőmben. Amikor pedig foglalkozáson feladatok voltak, azt még jobban szerettem. Számomra a rajzolás pihenést és szórakozást jelent. Minden, ami foglalkoztat, azt lerajzolom. A gondolataimat és a valóságot teszem a papírra.

  • Jársz szakkörre is: mit ad neked a szakkör?

Igen, járok a Művészeti Iskolába szakkörre. Nagyon szeretem, mert sok új technikával és anyaggal ismerkedhetek meg. És persze még többet rajzolhatok. Nagyon jó ötleteket kapok például, hogy hogyan lehet akril festékkel vagy éppen olajfestékkel dolgozni. Nagyon élvezem.

  • A rajzolás mellett mivel szereted még tölteni a szabadidődet?

Leginkább játszani szeretek a barátaimmal. Sokat legózunk és építő kockákkal játszunk. Szeretek építeni, mertaz is egy alkotás.

  • Vannak kedvenc tantárgyaid? Miért pont azok?

Igen, vannak kedvenc tantárgyaim. Matematika, mert szeretek számolni, környezetismeret, mert érdekelnek a körülöttem lévő élőlények, tesi, mert szeretek mozogni, irodalom, mert szeretek olvasni és az infó mert elkezdtem egy power pointot, és szeretném befejezni.

  • Van-e célod felnőtt korodra a rajzolással?

Szeretnék híres grafikus lenni. Kézzel és számítógéppel is szeretnék rajzfilm-karaktereket tervezni. Különösen izgalmas számomra a 3D-s ábrázolás.

  • Köszönöm Dávid a válaszaidat! Kívánom, hogy az álmaid valóra válhassanak.

Hajrá Dávid! Hajrá Lánchíd!

KATT sorozat: bemutatkozik Del Aguila Diego 6.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.

Bemutatkozik Del Aguila Diego 6.a osztályos tanuló mint a  Lánchíd oroszlánja. Diego 3. osztályban került az osztályunkba. Előtte  Franciaországban járt iskolába, ezért igazán nehéz volt számára bekerülni a magyar oktatásba.

Diego sok mindenben tehetséges, jól rajzol, küzdősportot űz és  hétvégente jár az MCC (Mathias Corvinus Collegium) programjaira is. Ismerkedjetek meg vele!

  • Hogyan élted meg az iskolaváltást?
  • Nagyon izgultam az első nap, mert ez volt az első olyan iskolám, ahol magyarul kellett beszélnem. Harmadik osztályba érkeztem, kíváncsian vártam, hogy milyenek lesznek az új osztálytársaim.
  • Hogy érzed, mennyire sikerült beilleszkedned?
  • Szerencsére mindenki kedves és befogadó volt, hamar sikerült beilleszkednem. A nyelvi akadályokat is könnyen vettem, de a fogalmazással még sokáig nehézségeim adódtak, amiket nagyjából negyedik osztály végére sikerült leküzdenem. Barátokra is találtam.
  • Befolyásolta-e a tanulmányi eredményedet, hogy 3. osztályban váltottál iskolát?
  • A magyar iskolát sokkal jobban szeretem a francia iskolánál, mert a közösség befogadóbb, a gyerekek kedvesebbek, és jobban biztonságban érzem magam.
  • Melyek voltak a legpozitívabb élményeid?
  • Az ötödikes osztálykirándulás Felsőlajoson igazán maradandó élmény volt, mert kipróbálhattam az ostort, és nagyon finom lángost készítettünk és ettünk együtt az osztálytársakkal.
  • Mivel töltöd a szabadidődet?
  • Rajzolással, vagy telefonos játékokkal, főleg Geometry Dash-sel. Nagyon szeretek Dragon Ball figurákat rajzolni minta alapján, sok időt töltök ezen rajzok tökéletesítésével. Szeretek még kreatív LEGO-építményeket készíteni.
  • Mivel foglalkoztok az MCC órákon?
  • Az MCC foglalkozások szombatonként és néha hétfőnként vannak. Csupa érdekes foglalkozáson veszünk részt. Programoztunk drónokat, drámafoglalkozások is vannak, és legutóbb disznószívet és csirkeszárnyat vizsgáltunk mikroszkóppal. Egy-egy dologgal több hétig foglalkozunk és utána van más téma. Szeretek ide járni.
  • Mit üzennél a leendő Lánchidasoknak?
  • Nagyon ajánlom ezt az iskolát a jó közösség miatt.
KATT sorozat: bemutatkozik Takács Luca 7.a osztályos tanuló, mint a Lánchíd oroszlánja.

Luca iskolán kimagasló sport (atlétika) és tanulmányi eredményével vívta ki társai és tanárai megbecsülését. Személyiségével és szerénységével azonnal belopta magát az osztály szívébe. Tanárai tisztelettudó szorgalmas embert ismertek meg személyében. Sport és tanulmányi versenyeken is kimagasló eredményeket ért el, ezzel is öregbítve a Lánchíd iskola hírnevét! Egyéni és csapatban elért teljesítménye joggal emeli őt az iskolai példaképek közé.

Kedves Luca! Miért pont az atlétika?

L: Anyukám is ezt a sportot űzte és nagyon szeretem ezt művelni.

A tanulmányaidat is ezzel a szorgalommal végzed?

L: Igen!

Mit adott neked a Lánchíd?

L: Új barátokat, boldogságot, még jobb sporteredményeket.

Ha nem tanulsz és nem az atlétika pályán vagy, mivel, kivel kapcsolódsz ki?

L: A kutyámmal otthon játszok, és a családdal kirándulok.

Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?

L: Dél-Koreában  international children games (ICG ) elért egyéni távolugrás második helyezésemre, és az egyéni magasugrás harmadik helyezésemre.

 

  Luca a 2024-es évben is képvisel minket a Nemzetközi Gyermek Játékokon, melyre csak olyan sportolók kapnak meghívást akik eredményei alapján a korosztály legjobbjai atlétika sportágban.

Nagyon szurkolunk neked Luca!!! Hajrá Lánchíd! Hajrá Luca!

 

Scroll to Top